رمزگشایی جعبه سیاه سانچی چه اطلاعاتی می دهد
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که فرآیند رمزگشایی جعبه سیاه سانچی آغاز شده است.

رمزگشایی جعبه سیاه سانچی آغاز شد

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان این خبر، اظهار کرد: از صبح امروز و پس از آغاز فرآیند کپی اطلاعات دو جعبه سیاه کشتی‌های حادثه‌ دیده این فرآیند دقایقی پیش به پایان رسید تا رمزگشایی آغاز شود.

به گفته وی در این فرآیند تمام اطلاعات ثبت شده در جعبه‌های سیاه پیش از حادثه به طور دقیق مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه در رمزگشایی تمام ابعاد مختلف حادثه بررسی می‌شود، توضیح داد: از گفت‌وگوهای صورت گرفته در بین سرنشینان تا اطلاعات ثبت شده از نظر سرعت باد، جریان هوا و اطلاعات فنی کشتی، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت نظر نهایی کمیته بررسی سانحه در این زمینه اعلام شود.

حق‌شناس درباره دلایل طولانی بودن این فرآیند نیز اظهار کرد: تمام اطلاعات ثبت شده در جبعه سیاه به شکل رمزی وجود دارد و از این رو، با تایید شرکت سازنده با تمام کشورهای دخیل در حادثه باید کار به شکل نهایی ارائه شود.

طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده‌های ایران در تمام جلسات رمزگشایی از جعبه سیاه حضور خواهند داشت و این فرآیند حدود سه ماه ادامه می‌یابد.

صبح امروز با حضور نمایندگان ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ رسما پلمپ جعبه‌های سیاه هر دو کشتی به طور همزمان بازگشایی شد.

جعبه سیاه سانچی، پس از عملیات تیم چهار نفره چینی به دست آمد که برای دقایقی توانستند در این کشتی حاضر شوند.

گروه چینی که جز جعبه سیاه، تنها پیکر دو تن از سرنشینان سانچی را با خود بیرون آورد، دمای بالا و سمی بودن فضا را دلیل عدم امکان حرکت به سمت آسایشگاه دیگر سرنشینان دانست.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir