هوای پایتخت در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس
وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت طی امروز در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس است .

وزش باد شدید در تهران

حسین شهبازی گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۴ بهمن) است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: در این روز در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی ۵ تا ۹ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال غربی و بارش باران به‌ویژه در شبانگاه انتظار می‌رود. وی با اشاره به اینکه این وضعیت فردا (۲۵ بهمن) کمابیش ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این روز برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۹ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین افزود: روز پنجشنبه (۲۶ بهمن) از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و برخی ساعات در این روز همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه خواهد بود. شهبازی همچنین در ادامه گفت: دمای هوای پایتخت طی دو روز آینده به‌طور نسبی کاهش می‌یابد.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران ۱۰۱ و همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir