کشف جعبه سیاه هواپیما سخت شده است
مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده است.

جعبه سیاه هواپیما هنوز دیده نشده است

محمدسعید شرفی درباره آخرین وضعیت کشف جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر آسمان اظهار داشت: هنوز جعبه سیاه دیده نشده است اما کارشناسان صنعت و کارشناسان سازنده این هواپیما با تحلیل تصاویر گرفته شده از موقعیت هواپیما اطلاعاتی را از محل جعبه سیاه در اختیار تیمی که قصد صعود را دادند، ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: تنها کوهنوردان هیمالیانورد و تکاورهای ارتش می‌توانند در این شرایط جوی به منطقه سقوط هواپیما صعود کنند و این اطلاعات در اختیار این افراد قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی درباره محل دقیق جعبه سیاه در هواپیما اظهار داشت : جعبه سیاه هواپیما در محل اتصال دم به بدنه هواپیما قرار می‌گیرد که در این سانحه امکان دارد از هواپیما جدا شده و بیرون افتاده باشد.

شرفی افزود: اگر هم پس از سانحه از هواپیما جدا نشده باشد، جداسازی آن توسط کوهنوردان نمی‌تواند کار سختی باشد.

وی تاکید کرد: بدنه هواپیما زیر برف مانده و یخ زده است و همین عامل باعث شده که کار کشف جعبه سیاه سخت شود چراکه برای یافتن آن باید یخ‌ها شکسته شودو پس از آن بدنه هواپیما شکافته و جعبه سیاه بیرون کشیده شود.

شرفی ادامه داد: شرایط جوی در منطقه کار را برای کشف جعبه سیاه و انتقال اجساد بسیار سخت کرده است. اما در حال حاضر از تحلیل تصاویری که از ارتفاع از بدنه‌های پراکنده هواپیما گرفته شده اطلاعاتی از محل‌های احتمالی وجود جعبه سیاه به تکاورها و کوهنوردان هیمالیا نورد داده‌ایم، البته نمی‌توان هیچ زمانی را برای کشف و انتقال جعبه سیاه پیش بینی و اعلام کرد.    


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir