دست داشتن 12 نفر در اختلاس وزارت نفت
 سخنگوی قوه‌قضاییه آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اختلاس یکی از مدیران شرکت ملی نفت را تشریح کرد و گفت: در این پرونده ۱۲ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و تفهیم اتهام صورت گرفته است.

۱۲ نفر در پرونده اختلاس یکی از مدیران شرکت ملی نفت تحت تعقیب قرار گرفتند


حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌‌ای در نشست خبری خود در مورد آخرین وضعیت پرونده اختلاس یکی از مدیران شرکت ملی نفت که از کشور نیز خارج شد، و اینکه آیا این فرد دوتابعیتی بوده است، گفت: این پرونده غیر آن فرد که خارج شده است، چند متهم دیگر دارد. از دو سه دستگاه از جمله حراست بازرسی‌ها باید سوال پرسید که کجا بودند؟ گویا این اتفاق در طول چندین سال افتاده است و چطور کسی مطلع نشده‌است. هر چه جلو آمدند، رقم بزرگ شده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: در این پرونده  ۱۲ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و تفهیم اتهام صورت گرفته است. سه مدیر بازداشت شدند و ۷۰ میلیارد از اموال خودش و نزدیکانش شناسی شده که شامل ۱۳ آپارتمان، ماشین، موتور و زمین است. از سیستم اطلاعاتی کمک گرفته شده و نشانه‌هایی از اموال در خارج پیدا شده است که امیدواریم شناسایی شود تا بتوانیم مال او و خود او را به کشور  برگردانیم.

قرارداد با افراد دو تابعیتی / دری اصفهانی به اسناد طبقه‌بندی شده دسترسی داشت

معاون اول قوه‌قضاییه افزود: شنید‌ه‌ام که او دو تابعیتی است اما تحقیق نکردم. اینکه بگوییم ما دو تابعیتی نداریم درست نیست. دو تابعیتی‌ها اجازه کارمند دولت بودن را ندارند. گاهی فرد دو تابعیتی به عنوان مشاور به کار گرفته می‌شود. مثلا آقای دری اصفهانی دو تابعیتی بود. زمانی که  با بعضی دستگاه‌های امنیتی کار می‌کرد، تابعیت دوم خود را کتمان می‌کرد. در سال‌های اخیر مشاور بود اما به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی داشته است. اکنون با افرادی دو تابعیتی قرارداد می‌نویسند ولی نه بعنوان کارمند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir