آخرین اخبار پیرامون کشتی نفتکش سانچی
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه بدنه سانچی گفت: شرکت های بیمه گر داخلی و خارجی پس از پایان بررسی علت سانحه خسارت بیمه بدنه را پرداخت می کنند.

پرداخت بیمه بدنه سانچی پس از پایان بررسی علت سانحه

سیروس کیان ارثی درباره آخرین وضعیت بیمه کشتی نفتکش سانچی با بیان اینکه این کشتی به طور ۱۰۰ درصد بیمه بوده است اظهار کرد: ۷۰ درصد بیمه بدنه سانچی را شرکت نروژی لویدز بیمه کرده بود و ۳۰ درصد نیز از سوی دو شرکت بیمه گر معتبر داخلی تعهد شده بود.

وی درباره زمان پرداخت حق بیمه کشتی نیز تصریح کرد: شرکت های بیمه گر تا زمانی که بررسی کارشناسان درباره علت و مقصر حادثه به اتمام نرسد، خسارت بیمه بدنه سانچی را پرداخت نخواهند کرد. کارشناسان خودِ شرکت های بیمه از دو بخش بیمه بدنه و بیمه حوادث، هر دو کشتی را بررسی و وضعیت را اعلام می کنند و پس از طی شدن مراحل قانونی، شرایط برای پرداخت خسارت از سوی شرکت های بیمه گر فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش درباره نحوه هزینه کرد بیمه سانچی افزود: برای نوسازی ناوگان شرکت نفتکش برنامه ریزی کرده ایم که جزء برنامه های راهبردی ۵ ساله این شرکت برای توسعه ناوگان گنجانده شده است. تعداد ناوگانی که قرار است خریداری شود نیز برنامه ریزی شده که به مرور اطلاع رسانی خواهد شد.


 جعبه سیاه نفتکش سانچی هم اکنون در اختیار ماست

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کامل شدن جلسات کارشناسی بررسی سانحه نفتکش سانچی در این سازمان، گفت: هم اکنون همه اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی در اختیار ما است.

هادی حق شناس عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی در بندرعباس، اظهار داشت: هم اکنون در آن منطقه، ربات ها در حال بررسی نحوه غرق شدن نفتکش سانچی هستند.

وی افزود: درصدد هستیم پس از برگزاری جلسات نهایی در چین با توجه به مستندات موجود، گزارش علت بروز این حادثه را طی چند هفته آینده ارائه کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نمایندگان چهار کشور ذینفع در حادثه نفتکش سانچی و کشتی فله بر ‌کریستال دوشنبه هفته آینده عازم چین می شوند.

حق شناس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آمادگی سازمان بنادر به منظور انجام سفرهای ایمن دریایی در ایام نوروز، گفت: برای انجام سفرهای دریایی ایام نورور 100 فروند شناور با بیش از 10 هزار صندلی در کشور آماده شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: 90 درصد سفرهای نوروزی در استان هرمزگان انجام می شود و توجه به مساله ایمنی شناورها سبب شده همواره شاهد کاهش سوانح شناورهای دریایی در کشور باشیم.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: امسال فروش بلیت شناورهای دریایی در ایام نوروز به صورت حضوری، اینترنتی و از طریق پایانه های بانک انصار انجام می شود.

تشکیل کمیته سوانح بررسی حادثه سانچی در چین/ جستجو برای یافتن اجساد ادامه دارد

هادی حق‌شناس در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی جعبه سیاه نفت‌کش سانچی  اظهار کرد:  جعبه سیاه نفت‌کش سانچی چند هفته‌ای است به ایران منتقل شده، کمیته سوانح در حال بررسی است و دوشنبه هفته آینده کارشناسان ما برای تشکیل کمیته اصلی سوانح با حضور چهار کشور ذی‌نفع به چین اعزام می‌شوند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طبیعی است که چند هفته‌ای طول می‌کشد تا علل سانحه کشف و اعلام شود، افزود: ما تا بررسی نهایی علت سانحه جلسات کمیته سانحه را هم در تهران و هم در شانگهای ادامه خواهیم داد و امیدوارم هرچه زودتر علت این حادثه کشف و اعلام شود.

حق‌شناس با اشاره به اینکه کارها تقسیم شده و جستجو برای دسترسی به کشتی نفت‌کش که در قعر دریا است بر عهده شرکت ملی نفت‌کش قرار گرفته است، اضافه کرد: چندین بار غواص و ربات اعزام شده و جستجو برای دسترسی به کشتی و یافتن اجساد همچنان توسط شرکت ملی نفت‌کش ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ربات‌ها دسترسی‌هایی به بدنه کشتی پیداکرده و عکس و فیلم‌هایی را گرفته‌اند که در اختیار شرکت ملی نفت‌کش بوده و در حال بررسی است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com/mehrnews.com