قیمت بلیت مترو برای سال 97 چقدر افزایش می یابد؟
 اعضای شورای شهر تهران قیمت نهایی بلیت مترو را برای سال 97 تصویب کردند.

افزایش نرخ بلیت متروی 97 از 1000 تا 7500 تومان

اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آراء افزایش قیمت بلیت تک سفره از 800 به 1000 تومان را تصویب کردند و قمیت بلیت حومه 1500 و قمیت بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) 7500 تومان شد.

در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی نهایی تعیین قیمت بلیت مترو برای سال آینده در دستور کار شورای شهر قرار گرفت و ناهید خداکرمی پیشنهاد داد که بلیت برای افراد زیر 21 سال رایگان شود که اعضای شورا به این پیشنهاد رأی ندادند.

همچنین مجید فراهانی ضمن انتقاد از افزایش زیاد قمیت بلیت حومه گفت: ما با این کار مردم را تشویق می کنیم به جای استفاده از مترو  از حمل ونقل خصوصی استفاده کنند و این درحالی است که همیشه ترافیک کرج- تهران و بالعکس شدید بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو باید برای کاهش هزینه‌های خود چاره ای بیندیشد گفت:  شرکت مترو 4000 نفر نیروی مازاد دارد و بدترین اتفاق این است که ما قمیت‌ها را افزایش دهیم اما خدمات افزایش نداشته باشد.

در ادامه حسن رسولی پیشنهاد داد که برای افرادی که از کارت‌ بلیت‌های مدت‌دار استفاده می کنند تخفیف 25 درصدی در نظر  گرفته شود که اعضای شورای شهر به این پیشنهاد رأی مثبت دادند. همچنین اعضای شورای شهر به پیشنهاد دیگری در خصوص زمان اجرای این مصوبه رأی دادند و مقرر شد افزایش قیمت در بلیت مترو از اول اردیبهشت سال 97 باشد. در ادامه احمد مسجد جامعه‌ای نیز با بیان اینکه درحال حاضر بر اساس پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل ما شاهد افزایش 25 درصدی نرخ در بلیت تک سفره هستیم گفت: بر این اساس بلیت تک سفره از 800 تومان به 1000 تومان می رسد اما در سایر نرخ‌بلیت‌ها یعنی حومه و فرودگاه امام خمینی شاهد افزایش 150 درصدی هستیم که پیشنهاد من این است که در سایر خطوط یعنی خط امام خمینی و حومه نیز 25درصد ازنرخ پیشنهادی کمیسیون کم کرده تا نرخ بلیت‌ها کم‌تر شود. یعنی از آنجایی که کمیسیون پیشنهاد قیمت 10 هزار تومان نرخ بلیت فرودگاه امام خمینی را داده ما با کاهش 25 درصدی آن را محاسبه کنیم و قیمت پیشنهادی کمییسون برای متروی حومه را نیز که 2000 تومان است با کاهش 25 درصد محاسبه کنیم.

بنا به پیشنهاد مسجد جامعه‌ای و موافقت مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر مقرر شد که نرخ بلیت متروی حومه و فرودگاه با کاهش 25 درصدی از نرخ پیشنهادی کمیسیون، محاسبه شود و بر همین اساس قیمت بلیت متروی حومه از 2000 تومان پیشنهادی به 1500 و نرخ  بلیت فرودگاه امام خمینی از 10 هزا رتومان پیشنهادی به 7500 تومان برسد که با کسب اکثریت آرا مصوب شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir