افراد غیرمجتهد در مسئله حجاب، اظهار نظر نکنند
مرجع تقلید و مفسر قرآن کریم گفت: افراد غیرمجتهد در مسئله حجاب، اظهار نظر نکنند؛ زیرا محرم الهی، اجباری و غیراجباری ندارد.

در مسائل دینی باید به علما مراجعه شود

آیت‌الله جعفر سبحانی روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اینکه در روایتی از معصوم(ع) بیان شده است که عباد خدا کسانی هستند که آن چه را می‌دانند بگویند و چیزی را که بلد نیستند درباره آن توقف کنند اظهار کرد: علم انسان، محدود است؛ بنده از مرحوم علامه طباطبایی حتی یکبار «من» نشنیدم که بخواهند علمشان را به رخ دیگری بکشند، ولی «نمی‌دانم» فراوان شنیدم.

این مرجع تقلید تصریح کرد:  امام خمینی(ره) بیان فرموده‌اند که مبادا روحانیت در کاری مداخله کند که صلاحیت آن را ندارد؛ زیرا هر کسی را برای کاری ساخته‌اند؛ بنابراین در مسائل دینی باید به علما مراجعه شود همان طور که علما در فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین اظهار نظر درباره حجاب نباید از سوی افرادی که مجتهد نیستند مطرح شود و باید در این زمینه به مراجع مراجعه شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: چیزی که محرم مطلق است، اجبار و غیر اجبار ندارد از این‌رو در مسائل دینی و اخلاقی مرجع اظهار نظر، علما هستند و باید از آنان در مسئله حجاب نیز پرسیده شود.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: ۱۱ آیه درباره حجاب وجود دارد و اجباری و اختیاری بودن آن معنا ندارد؛ وگرنه باید در همه گناهان نیز این دو قسم اجباری و غیراجباری را داشته باشیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir