جستجو برای یافتن یازدهمین سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای
هنوز جسد یکی از سرنشینان هواپیمای ترکیه ای پیدا نشده و به همین دلیل دوباره کار جستجو در محل حادثه توسط نیروهای امدادی از سر گرفته شد.

جستجو در محل سقوط هواپیمای ترکیه ای مجددا از سر گرفته شد

سید احمد مرتضوی فرد، مدیرعامل سازمان جمیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ادامه جستجوها برای یافتن یازدهمین سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای در ارتفاعات دورک انار شهرستان کیار خبرداد.

وی اظهار داشت: با انجام آزمایش D.N.A از اجساد یافت شده در محل حادثه مشخص شد هنوز جسد یکی از سرنشینان هواپیمای ترکیه ای پیدا نشده و به همین دلیل دوباره کار جستجو در محل حادثه توسط نیروهای امدادی از سر گرفته شد.

تاکنون 4 تیم از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری و یک تیم 6 نفره از کشور ترکیه در حال جستجو در ارتفاعات محل سقوط هواپیما برای یافتن آخرین جسد مفقودی حادثه سقوط هواپیمای ترکیه هستند.

وی گفت: نیروهای امدادی علاوه بر محل سقوط هواپیما نقاط دیگری را نیز در منطقه در حال جستجو برای یافتن آخرین جسد هستند.

یک فروند هواپیمای شخصی از نوع جت بمباردیه، متعلق به کشور ترکیه، عصر یکشنبه گذشته 20 اسفند 96 در مسیر پرواز شارجه به استانبول و در برگشت از یک سفر تفریحی، حین عبور از آسمان ایران و به دلایل نامعلوم، در ارتفاعات دورک اناری شهرستان کیار در منطقه هلن استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرد که تمامی سرنشینان آن جان با ختند.
 
طبق اعلام منابع ترکیه، این هواپیما 11 سرنشین داشته است که پس از انجام آزمایشات DNA، هویت 10 نفر از جان‌باختگان هواپیما مشخص و روز گذشته چهارشنبه 23 اسفند 96، به نماینده سفارت این کشور در شهرکرد تحویل داده و به ترکیه منتقل شد.
 
جستجوها برای یافتن یازدهمین جسد در محل حادثه سقوط هواپیما ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com