پشت پرده هدیه زهرا رهنورد به یکی از دختران خیابان انقلاب
روزنامه اصولگرای جوان از علت تبدیل شدن موافقان یکی از دختران انقلاب به مخالفانش نوشت.

کشف حجاب به خاطر چک پول ۵۰ هزار تومانی؟!

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: حامیان دختری که به علت کشف حجاب اعتراض آمیز چند روزی بازداشت شده بود، ناگاه تبدیل به مخالفان او شدند! دلیلش انتشار عکس پاکت پول و تراول‌هایی بود که مدعی شد از طرف زهرا رهنورد به وی داده شده است.

او در توئیتر با انتشار یک پاکت و تعدادی تراول 50 تومانی نوشت: «امروز بعد از دادگاه این هدیه رو به عنوان یکی از دختران خیابان انقلاب گرفتم. حدس بزنید از طرف کیه. از طرف اشخاصیه که می‌خواستند ایرانیان رو به کرامت انسانی برسونن! آنقدر وقیحانه؟ این هدیه از طرف خانم رهنورد بود. وقتی پاکت رو کسی که واسطه بود تو کیفم گذاشت، فکر کردم یه نوشته یا نقاشیه!

این پاکت پول خیلی سریع در توئیتر جنجالی شد. کاربران توئیتر، این فرد را متهم به دروغگویی کردند. حتی از او خواستند از خودش ویدئو بفرستد که روشن شود هویت او جعلی نیست! در میان این جنجال‌ها ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار اصلاح‌طلب اظهارات مریم شریعتمدار را تأیید کرد و در توئیتی نوشت: «از آنجا که من با مریم ارتباط داشتم، دوستانی با من تماس گرفتند و گفتند که هدیه‌ای از طرف خانم رهنورد برای ایشان دارند و می‌خواهند هدیه رو به او برسانند.

من از هدیه و محتوای آن اطلاعی نداشتم. اما محل قرارم را با مریم اطلاع دادم که می‌توانید بیایید و او را ببینید. وقتی هم که این توئیت را دیدم، برای مریم نوشتم اجازه بدهید تلاش کنم با دوستانی که هدیه را دادند تماس بگیرم و همچنین تلاش کنم که با دختران خانم رهنورد تماس بگیرم و ببینم اساسا تأیید می‌کنند هدیه از طرف خانم رهنورد بوده یا نه.

افتضاح به وجود آمده آنقدری بود که حامیان موسوی و رهنورد تلاش کردند به شیوه‌های مختلف آن را حل و فصل کنند، اما قابل حل نبود و وقتی هم مصطفی تاج زاده، مجرم امنیتی سیاسی کوشید که آن را به شیوه بابانوئلی توجیه کند، با تمسخر کاربران روبه‌رو شد. ژیلا بنی یعقوب از قول تاج‌زاده نوشت که اصل کمک به زندانیان و عیدی دادن به آنها به نام بزرگان کار خوبی است. ولی از کسی نباید اسم برده شود و هر کسی اعتراضی دارد، من مسئولیت آن را می‌پذیرم!

از سویی دختر رهنورد دادن این هدیه از سوی والدینش را تکذیب کرد. عبدالله رمضان زاده هم از این اقدام با عنوان کمک به زندانیان سیاسی دفاع کرد. این در حالی است که کمک به زندانی سیاسی با هدف تأمین هزینه‌های او به جبران سال‌‌هایی که در زندان هست و امکان تأمین معاش ندارد، روی می‌دهد؛ اما معترضین به حجاب نهایتاً چند هفته‌ای را بازداشت بودند و کمک مالی آن طور که خود این فرد نوشته، تحقیر او محسوب می‌شود. از سویی سؤال جدی‌تر آن است که اگر این پول از سوی جناح غیر اصلاح‌طلب و به فعالین انقلابی داده شده بود هم، آیا تاج زاده و رمضان‌زاده آن را می‌پذیرفتند؟ یا آنکه بزرگ‌ترین جنجال سیاسی را به‌پا می‌کردند؟

افشای این اتفاق همچنین شبهاتی در مورد انگیزه کشف حجاب این دختران به وجود آورد. اینکه آیا انگیزه‌های مالی دلیل آن بوده است یا خیر. گفتنی است زهرا رهنورد که امروز به عنوان مدافع این کشف حجاب شناخته می‌شود، حداقل سه کتاب در مورد حجاب با عناوین «ریشه‌های استعماری کشف حجاب»، «پیام حجاب زن مسلمان» و «زیبایی حجاب و حجاب زیبایی» نوشته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: javanonline.ir