پاسخ عضو شورای شهر تهران به یک سوال خاص
عضو شورای شهر تهران کالاهای ایرانی همراه خود را برشمرد.

کدامیک از وسایل همراه شما تولید داخل است؟

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون کدام یک از وسایل همراهتان تولید داخل است؟، اظهار کرد: کیف، کفش، جوراب، شلوار، مانتو و بلوز من تولید داخل است.

اما روسری من احتمالا ترک است، همچنین چادر خود را از بازار خریدم که تولید ژاپن است.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا خودرو شما تولید داخلی است یا خیر، گفت: در حال حاضر من خودرویی ندارم، اما خودرو اداره که در اختیار من است پرشیا، تولید داخلی است.

عضو شورای شهر تهران بر لزوم بالا رفتن کیفیت کالاهای داخلی تاکید کرد و گفت: باید آن‌قدر کیفیت کالاهای ایرانی افزایش یابد که جایگزین کالاهای خارجی شوند.

وی با اشاره به اینکه هر شهروندی علاقه‌مند به رونق اقتصادی کشور خود است، گفت: باید کیفیت محصولات داخلی بالاتر رود و همچنین مصرف کننده نیز باید تا حد امکان محصولات تولید کشور را خریداری کنند تا این چرخه طی شود.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه حیطه اختیارات شورا مربوط به مدیریت شهری می‌شود، گفت: ما می‌توانیم به مدیریت شهری تکلیف کنیم که کالاهای مورد نیاز را از تولیدات داخلی خریداری کنند، اما هیئت دولت و یا مجلس می‌توانند مصوبه‌ای بدهند تحت عنوان ممنوعیت خرید کالاهایی که مشابه داخلی دارند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شورا در گذشته مصوبه‌ای تحت عنوان ممنوعیت نصب بیلبوردهایی که محصولات خارجی را تبلیغ می‌کردند داشت، آیا به این مصوبه عمل می‌شود؟، گفت: با توجه به سیاست‌های کشور، بیلبوردهای موجود در سطح شهر کالای ایرانی را تبلیغ می‌کنند و به ندرت تبلیغ کالای خارجی در آن‌ها دیده می‌شود.