انتخاب گزینه های نهایی شهرداری تهران پشت درهای بسته
اعضای شورای شهر تهران صبح امروز برای انتخاب هفت گزینه نهایی برای تصدی پست شهرداری تهران جلسه هم‌اندیشی تشکیل دادند.

نهایتا از میان 7 نفر، دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب خواهند شد

اعضای شورای شهر تهران از ساعتی قبل در جلسه هم اندیشی خود که در سالن عباس شیبانی در طبقه اول شورا برگزار شده، در حال نهایی کردن هفت گزینه شهرداری تهران هستند.

در این جلسه که پشت درهای بسته برگزار شده ، قرار است هفت گزینه نهایی شهرداری تهران از میان 28 گزینه انتخاب شود که بر اساس  برنامه‌ریزی ها این هفت گزینه می بایست  برنامه‌های  خود را ارائه دهند که نهایتا از میان آنها، دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب خواهند شد.

به دلیل برگزاری این جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران ، جلسه امروز (سه‌شنبه) شورا از ساعت 10 صبح تشکیل می‌شود.

خبرنگاران  و تصویربرداران پشت درهای صحن علنی شورا نشسته اند تا جلسه آغاز شود.

انصراف 8 نفر از کاندیداهای شهرداری/ هاشمی همچنان جزء گزینه‌ها

محمدعلیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران صبح امروز درجمع خبرنگاران گفت:‌ هشت نفر از کاندیداها از جمله بانک، ویسه، بی‌طرف، تقی‌زاده، عارف و ... از حضور در میان گزینه‌های شهرداری انصراف دادند و امروز نام 20 نفر در روی مانیتور درج می شود تا هفت نفر انتخاب شوند

وی افزود نام محسن هاشمی در میان کاندیدای شهرداری باقی مانده است.

هاشمی: برخی اعضا اصرار دارند درمیان گزینه‌های شهرداری باشم

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران صبح امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ در جلسه هم اندیشی صبح امروز همه اعضا حضور داشتند و درمورد نامزدهای خود صحبت کردند و کارنامه کاری آنها را معرفی کرده و از بقیه اعضاء خواستند که به نامزدهایشان رأی مثبت دهند.

وی در مورد قرار گرفتن نامش در میان گزینه‌های شهرداری تهران تصریح کرد:‌ من رأی گیری استمزاجی از اعضا انجام دادم و می دانم که نظر اعضا بر ماندن من در شورا است؛ اما با ا ین حال برخی از اعضا اصرار دارند که نام من هم در میان کاندیداها باشد و در جلسه پیش، رأی‌گیری محرمانه بود؛ اما حالا همه رأی گیری را می‌بینند.

وی در مورد بازنشسته بودن برخی از کاندیدا گفت: بر اساس قانون فعلی بازنشسته بودن منعی ندارد و هر وقت قانون جدید آمد درمورد آن تصمیم گیری می‌کنیم.

شمارش آرای اعضا برای انتخاب نام ۷ گزینه پست شهرداری تهران

photo_2018-04-24_11-04-52.jpg

هفت گزینه شهرداری تهران انتخاب شدند + اسامی

اعضای شورای شهر تهران پس از رأی گیری برای انتخاب هفت گزینه از ۲۰ گزینه انتخابی برای شهرداری تهران ، هفت نفر را به عنوان کاندیدای نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند که بر این اساس ۱- سید محمد افشانی، ۲- محمد ابراهیم انصاری لاری، ۳-  محمود حجتی، ۴- سید محمودحسینی، ۵-  سمیع الله حسینی مکارم، ۶-  حجت‌الله میرازیی و ۷-  پیروز حناچی به عنوان ۷ گزینه نهایی کاندیدای شهرداری تهران برای ارائه برنامه‌هایشان به شورای شهر تهران انتخاب شدند.

نام محسن هاشمی در میان نامزدهای منتخب نیست.

مکارم دارای بیشترین رأی در میان کاندیداهای شهرداری تهران

محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان پنجاه‌ و هشتین جلسه علنی شورای شهر تهران درجمع خبرنگاران گفت: برای تصدی سمت شهرداری تهران لیست قوی بسته نشد ولی باید برای اکثریت احترام بگذاریم. لیست هفت نفره‌ای که برای تصدی شهرداری تهران بسته شده است اصلا لیست قوی ‌نیست ولی باید به رأی اکثریت پایبند باشیم.

برای هفت نفر انتخاب شده باید استعلام‌های لازم انجام شود تا نهایتا بعد از رأی‌گیری گزینه شهرداری انتخاب شود این افراد باید برنامه‌های خود را اعلام  و به کمیسیون‌های شورا ارائه کنند و تیم‌های مد نظر خود را برای مدیریت شهری معرفی کنند.

 علیخانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه کسی در بین هفت نفر بیشترین رأی را کسب کرده است، گفت:‌ آقای مکارم بیشترین رأی را کسب کرده است.

 وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره نشان دادن برگه رأی اعضا به یکدیگر گفت:‌ این موضوع مشکلی ندارد و اعضا برای رأی دادن تصمیم حزبی را مد نظر قرار دادند.

مشورت با گروه‌های مرجع برای انتخاب شهردار/درصورت انصراف کاندیداها گزینه‌ای اضافه نمی‌شود

علی اعطا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای شورای شهر هفت نفر از گزینه‌های شهرداری را انتخاب کردند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 23 اردیبهشت ماه کاندیدا اعلام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه یک فوریت طرح الزام شهرداری به انجام الکترونیکی معاملات شهرداری که به پیشنهاد شورای شهر بود تصویب شد، گفت: بر اساس این طرح مقرر شده است که از این پس تدوین قرارداد، دریافت قیمت، بازگشایی پاکت و اعلام برنده به صورت آنلاین و برخط انجام شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در میان گزینه‌های فعلی شهرداری افرادی هستند که پیش از این توسط مراجع ذی‌صلاح رد شده‌اند، گفت: پیش از این در مرداد ماه ما تنها برای آقای نجفی استعلام گرفتیم و در مورد شش کاندیدای دیگر استعلامی انجام نشد.

وی در مورد چرایی مخفی بودن آرای گزینه‌ها گفت:‌طبق دستورالعمل رأی به فرد مخفی است و بحث این بود که بر همین مبنا آراء را اعلام نکنیم و بر اساس حروف الفبا گزینه‌ها خوانده شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حذف یا انصراف گزینه‌های فعلی فرد دیگری به جمع گزینه‌ها اضافه می‌شود یا نه؟ گفت: قرارمان این است که به هر دلیلی از این گزینه‌ها کم شد فرد دیگری به این جمع اضافه نشود.

اعطا در مورد سیاسی و حزبی بودن گزینه‌ها گفت: ما با گروه‌های مرجع مشورت کردیم اما بدین معنا نیست که تصمیم گیری جای دیگری بوده؛ بلکه اعضا خودشان تصمیم گیری می‌کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir