اولتیماتوم وزارت بهداشت به بیمارستان‌های خصوصی
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در صورت تخلف بیمارستان‌های خصوصی در دریافت وجه مازاد، پرونده آنان به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

ممنوعیت دریافت هرگونه وجه مازاد

 دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: در راستای رعایت حقوق گیرندگان خدمات تشخیصی و درمانی در بیمارستان‌های بخش خصوصی کشور و اجرای دقیق تعرفه‌های مصوب هیات وزیران، دریافت هرگونه وجه مازاد بر تعرفه‌های مصوب با هر عنوان از جمله بخش VIP توسط بیمارستان‌های خصوصی کشور ممنوع و مصداق بند ۴ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی خواهد بود.

وی همچنین از معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست، ضمن اعلام مراتب به کلیه بیمارستان‌های خصوصی، بر نحوه اجرای آن نظارت قاطع به عمل آورده و در صورت دریافت هرگونه شکایت در این زمینه یا شناسایی تخلف مذکور، موضوع را با قید فوریت از طریق طرح در کمیسیون ماده ۱۱ آن دانشگاه بررسی و در صورت تایید، پرونده اضافه دریافتی را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع کنند.

بنابر اعلام وبدا، جان بابایی تاکید کرد: بدیهی است احراز تخلفات تعرفه‌ای در کمیسیون فوق الذکر از مصادیق موثر در نتایج اعتباربخشی بیمارستان‌ها خواهد بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir