تلاش برای تغییر مسیر سابق پرواز تهران - یاسوج
تغییر مسیر هوایی تهران - یاسوج بستگی به موافقت دستگاه‌های نظامی کشور دارد و پیگیری ها برای این تغییر در حال انجام است و امیدواریم تا ۳ ماه دیگر این تغییر محقق شود.

آغاز پروازهای‌فرودگاه یاسوج بعد از 72 روز

علی محسنیان مدیر فرودگاه یاسوج از شروع دوباره پرواز هوایی این فرودگاه بعد از ۷۲ روز وقفه بدلیل سانحه هوایی در ارتفاعات دنا و کشته شدن ۶۵ مسافر و خدمه خبرداد و گفت: پرواز خط هوایی تهران - یاسوج از فردا یازدهم اردیبهشت ماه ۹۷ بعد از یک وقفه ۷۲ روزه شروع می شود.

وی با تشریح وضعیت کنونی پرواز هوایی تهران- یاسوج، از انصراف شرکت هواپیمایی آسمان و شروع فعالیت هواپیمایی شرکت آتا در فرودگاه یاسوج خبرداد.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: مسیر پرواز هواپیمایی تهران- یاسوج همان مسیر سابق یعنی ارتفاعات دنا خواهد بود و البته این مسیر ناایمن نیست.

محسنیان با بیان اینکه تغییر مسیر هوایی تهران - یاسوج بستگی به موافقت دستگاه‌های نظامی کشور دارد، خاطرنشان کرد: پیگیری ها برای این تغییر در حال انجام است و امیدواریم تا ۳ ماه دیگر این تغییر محقق شود.

وی گفت: پرواز هواپیمایی آتا که قرار است فردا در فرودگاه یاسوج انجام شود ۵۰ نفره و البته بدلیل اطلاع‌رسانی دیروقت، به نطر می رسد تعداد بلیط های فروخته شده کمتر باشد.

مدیر فرودگاه یاسوج، هواپیمایی آتا را جوانتر و جدیدتر از هواپیمایی آسمان عنوان و خاطرنشان کرد: هواپیمای جدید از هواپیمای ATR مدرن تر است.
 
محسنیان، زمان فرود هواپیمای یاسوج در روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه را ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح ذکر و اطهار امیدواری کرد دیگر شاهد تکرار سانحه دلخراش سقوط هواپیمایی یاسوج نباشیم.
 
هواپیمایی ATR آسمان، روز ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ با ۶۵ مسافر و خدمه در ارتفاعات دنا سقوط که عملیات انتقال اجساد بعد از ۷۲ روز همچنان ادامه دارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com