آذری جهرمی: با فیلیترینگ تلگرام موافقم
حزب موتلفه خبر دیدار شاخه جوانان احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب با وزیر ارتباطات را منتشر کرد. در این نشست آذری جهرمی موافقت خود با فیلتر تلگرام را اعلام کرده است.

با فیلترینگ تلگرام موافقم اما در شورای ملی فضای مجازی فقط یک حق رای دارم

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان طی نشستی، با اعضای شاخه جوانان برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه جوانان به بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل مهم روز کشور اعم از اشتغال، بهره‌وری، تکنولوژی، فضای مجازی و تحزب پرداختند. وزیر ارتباطات در این دیدار ضمن تاکید بر جذب حداکثری جوانان در دفاع از آرمان‌ها، ایشان را به همدلی و همراهی موثر دعوت و خواستار برپایی اینگونه نشست‌ها با فعالان حوزه‌های مختلف اجتماعی شد.

در این دیدار سید علی سیدجوادی، مدیریت جوانان حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سابقه فعالیت سیاسی ئ تشکیلاتی حزب موتلفه اظهار کرد: ما اعضای حزبی هستیم که ثمره خون جوانانی چون بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد است که در دوران سخت و خفقان سیاسی طاغوت دل را به دریا زدند و مجاهدت‌ها کردند.

وی در ادامه با طرح هفت سوال از وزیر ارتباطات درخصوص مدیریت فضای مجازی کشور گفت: علیرغم اینکه همه افکار عمومی آماده فیلترینگ تلگرام در انتهای فروردین ماه بودند و حتی برخی اعضای دولت صفحات تلگرام خود را بستند، چرا تلگرام بسته نشد؟

مسئول شاخه جوانان حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آیا با توجه به منویات مقام معظم رهبری، این شیوه درست حمایت از تولید ملی است؟، تاکید کرد: امروز چندین پیام رسان داخلی در کشور فعال است. به نظر شما راه حمایت از آنها این است که کماکان به تلگرام میدان داده شود؟

سید جوادی گفت: مواضع و فعالیت های علنی پاول دوروف علیه ایران مانند حمایت از فیلم 300 باعث به جوش آمدن غیرت ملی دولت و شما نشده است که تلگرام را مسدود کنید؟ آیا خیانت های علنی تلگرام در حوادث دی ماه گذشته و فاش شدن دخالت این پیام رسان در امور داخلی کشورهای دیگر، کافی نبوده تا راه نفوذ این پیام رسان که طبق آمار 40 میلیون ایرانی از آن استفاده می کنند، به کشور ما بسته شود؟

آیا این عملکرد منفعل دولت به عزت، غرور و کرامت ایرانی لطمه نمی زند؟ توافق شما با تلگرام در چه سطحی بوده که امروز مجبور شده ایم یک طرفه آن را لغو کنیم؟ چرا این توافق محرمانه است و مفاد آن علنی نشده است؟

براساس این گزارش، وزیر ارتباطات با بیان اینکه علم و دانش لازمه اعلام نظر در مسائل تخصصی است و با تایید این نکته که تلگرام و پاول دوروف، به تعهدات خود عمل نکرده و حامی تروریسم در دنیا است، اظهار کرد: من با فیلترینگ تلگرام موافقم اما در شورای ملی فضای مجازی فقط یک حق رای دارم.

آذری جهرمی در این نشست قول داد تا دغدغه ها و مطالبات جوانان را در هیات دولت مطرح و مسائل مربوط به وزارت ارتباطات را با جدیت پیگیری کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com