ترویج آدمکُشی در بازار ایران
چه بسا کارها و فکرهای نو و بَدیعی که برای بشریّت، ویرانگر یا عامل به مُخاطره انداختن سلامت روانی یا معنوی جامعه هستند.

عادی و روزمره جلوه دادنِ فرو کردن کاردِ آشپزخانه در اعضای بدن انسان در خانه

تجربه و تاریخ نشان داده است که هر خلاقیّت و نو آوری نیکو و پسندیده نیست . چه بسا کارها و فکرهای نو و بَدیعی که برای بشریّت، ویرانگر یا عامل به مُخاطره انداختن سلامت روانی یا معنوی جامعه هستند.

لطفا به عکس زیر توجّه کنید!

تَرویج آدمکُشی در بازار ایران

این سرویسِ چاقویِ آشپزخانه در رنگ های مختلف، تولید یکی از بِرَندهای خارجی در بازار ایران است که متاسّفانه چندی است غیر مسئولانه و غیر کارشناسی در بازار ما عرضه می شود و به شکلی ترویج آدمکُشی و به تعبیر دیگر، عادی و روزمره جلوه دادنِ فرو کردن کاردِ آشپزخانه در قلب، سَر، شکم و دیگر اعضای بدن انسان در خانه است و به طور کل ساختار آن از هر حیث که فکر کنیم مورد تأیید و صلاحِ عقل و منطق نیست.

شاید برخی به سادگی و به راحتی از کنار این موضوع بگذرند ولی بهتر است، چند لحظه ای روی این مسأله به طور جدّی تامّل کرده که آیا طرّاحی، فروش و خرید این کالا، انسانیّت و خیلی از اصول اخلاقی و فرهنگی ما را زیر سؤال نمی برد؟

طرّاحی این کالا نه تنها کار جالب و خلاقانه ای نیست بلکه بیانگرِ «ذهن بیمارِ» طرّاح اوّلیّه آن در خارج از کشور و از سوی دیگر «کج سَلیقگی» وارد کننده و عرضه کننده های آن در بازارهای لوازم خانگی ایران محسوب می شود.

چه قدر خوب و پسندیده بود، مسئولان امر در کشوری که پیشینه کهن فرهنگی و تاریخی دارد به این مسائل توجّه و اهتمام ویژه ای داشتند، زیرا ترویج خشونت در این قالب هایِ غیر اخلاقی و ناسالمِ این چنینی، برازنده و شایسته جامعه و فرهنگ پُر مایه ایرانی ـ اسلامی ما نیست.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir