فعالیت دوباره «گشت ارشاد» در سواحل شمالی کشور
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 25 درصدی آمار غرق شدگان در دریای خزر خبر داد و گفت: طرح دریا و امنیت اخلاقی از ۲۵ خرداد تا پایان تابستان در سه استان گلستان، گیلان و مازندران اجرا می‌شود.

بازگشت «گشت ارشاد دریایی» به سواحل شمالی

سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ستاد انتظامی مازندران و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه با فرماندهان نیروی انتظامی و فرماندهان دریابانی و یگان ویژه استان‌های گلستان، گیلان و مازندران برای اجرای طرح دریا و امنیت اخلاقی و اجتماعی، اظهار کرد: طرح دریا در ۱۵۸ نقطه اجرا می‌شود و 5000 نفر در سه بخش نیروی انتظامی، دریابانی و یگان ویژه طرح دریا و امنیت اخلاقی و اجتماعی در همه پارک‌ها، کمپ‌ها و استراحتگاه‌ها در این طرح حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۴۰ فروند شناور برای ایجاد امنیت و  آرامش مردم و مسافران بکارگیری می‌شود، گفت: خانواده‌هایی که به این استان‌ها سفر می‌کنند انتظار محیطی امن در سواحل و پارک‌ها را دارند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه طرح دریا و امنیت اخلاقی از ۲۵ خردادماه تا پایان تابستان در سه استان اجرا می‌شود، یادآور شد: هنجارهای اجتماعی، اخلاقی و دینی مطالبه عموم مردم است و هم‌وطنان برای حفظ امنیت خود ضوابط اخلاقی و اجتماعی را رعایت کنند .

طرح امنیت اخلاقی در سواحل، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها اجرا می‌شود که همکاران ما در قالب گشت‌های دریایی و زمینی حضور گسترده دارند و برخورد لازم را با متخلفان انجام خواهند داد .

وی با یادآوری این که سال گذشته ۸۶ نفر در مناطق مختلف سه استان غرق شدند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد غرق‌شدگان در مناطق خارج از طرح و  کمتر از ۱۰ درصد در مناطق مجاز غرق شدند که این افراد نیز در ساعات پس از اجرای طرح اقدام به شنا کرده بودند .

ایمنی سلامتی و حفظ آرامش هدف از اجرای طرح دریا در نوار ساحلی خزر است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir