نماینده اهواز: پیگیر بازداشتی‌های «فولاد» هستم
 نماینده مردم اهواز در مجلس‌ با اشاره به آخرین وضعیت اعتصاب و بازداشت کارگران شرکت ملی‌فولاداهواز، گفت: کارگران حق دارند که پیگیر مطالبات خود باشند و نمایندگان نیز حتما این موضوع را بررسی و پیگیری خواهند کرد.

کاظم نسب: کارگران حق دارند که پیگیر مطالبات خود باشند

 جواد کاظم‌نسب نماینده مردم اهواز در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت اعتصاب و بازداشت کارگران شرکت ملی‌فولاداهواز، گفت: ما با آقای کیانی مدیر حوزه مدیریت بانک‌ملی و امروز هم با جناب آقای کرباسیان وزیر اقتصاد جلسه‌ای در خصوص گروه ملی فولاد داشتیم و تصمیم گرفته شد 2 و نیم میلیارد تومان جهت حقوق دوماهه کارگران پرداخت و 500 میلیاردتومان هم برای تهیه خوراک و مواد اولیه شرکت پرداخت شود. همچنین هیات مدیره جدید شرکت ملی فولاد انتخاب و احکام آن‌ها نیز صادر شد.

 کارگران حق دارند که پیگیر مطالبات خود باشند و نمایندگان نیز حتما این موضوع را بررسی و پیگیری خواهند کرد. اما متاسفانه برخی از این فضای رخ داده سو استفاده کردند و به دفاتر نمایندگان اهواز حمله و ضرر و زیان بسیاری را به وجود آوردند که تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. ولی در رابطه با کارگران محترمی که بازداشت شده‌اند باید بگویم که ما سعی می‌کنیم تا هرچه سریعتر مشکل ایجاد شده را مرتفع و این عزیزان را آزاد کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون شرکت ملی فولاد به بخش خصوصی یعنی بانک ملی واگذار شده است، تصریح کرد: اکنون هیات مدیره را بانک ملی تشکیل می‌دهند و امیدواریم با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، فعالیت شرکت بهبود یابد. طبق ماده 44 قانون، این شرکت‌ها باید خصوصی‌سازی شوند و اگر خصوصی‌سازی با فرایند خوبی صورت بگیرد، قطعا نتیجه کار نیز موفق خواهد بود.

کاظم نسب با اشاره به اینکه بانک ملی می‌خواست از شر این شرکت راحت شود، گفت: از همان ابتدا اگر کسی شرکت را درخواست می‌کرد، طبیعتا بانک ملی نیز شرکت را واگذار می‌کرد، باید در نظر داشت افرادی که می‌خواهند چنین شرکتی با این عظمت را خریداری کنند، باید فکر همه جای آن را کرده باشند، از بدهی‌های شرکت تا فرسوده بودن آن را در نظر بگیرند، اینکه بدون هیچ فکری شرکت را خریداری کنند، تبعات همین است که امروزه شاهد اعتصاب و اعتراض کارگران شرکت می‌شویم. حق بسیاری از این کارگران تضییع شد و بسیاری از افراد را بدون اینکه حقی به آن‌ها داده شود، بازنشسته کردند و نتیجه همه این اتفاقات جو ناامنی است که در سراسر استان ایجاد شده. من توصیه می‌کنم افرادی که می‌خواهند چنین شرکت‌هایی را خریداری کنند، به تمامی زوایای آن توجه کنند و بعد برای خرید آن اقدام کنند.

کاظمی نسب با اشاره به مباحثی همچون تصمیم بر اخراج کارگران بازداشت شده از شرکت، خاطرنشان کرد: چرا باید اخراج کنند؟ طبیعتا یک محکمه‌ای وجود دارد و باید بررسی شود که اصلا چرا درگیری رخ داده است و آیا دستگیر شدن کارگران بر اساس حق خاصی بوده است یا خیر؟ فکر نمی‌کنم چنین برنامه‌ و مبنای برای تضییع حق و حقوق کارگران در کار باشد. اما من در نهایت بازهم تاکید می‌کنم که باید مطالبه گری را یاد بگیریم، اعتراضات باید در چارچوب قانون و مسالمت آمیز باشد، نمی‌شود که برخی از افراد نفوذی وارد اعتراض کارگران شوند و بخواهند دست به تخریب و آشوب بزنند. من از همان ابتدا در کنار کارگران حضور داشتم و از نزدیک شاهد مشکلاتشان بودم، اما متاسفانه بازهم برخی در همین اعتراضات به دفتر بنده حمله و خسارت‌های بسیاری را به آن‌جا وارد کرده‌اند. این رسم مطالبه‌گری نیست و اگر قرار براین رویه باشد طبیعتا به امنیت استان خدشه وارد می‌شود.

 مطالبه‌گری راه و روش خاص خود را دارد. امروز حقوق دوماه کارگران واریز شد و این رفتاراها را اصلا در شان کارگران عزیز و محترم گروه ملی فولاد نمی‌دانم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: رویداد 24