بارش شدید باران و تگرگ مردم ارومیه را غافلگیر کرد
بارش شدید باران توام با رعد و برق و تگرگ در روزهای پایانی فصل بهار موجب غافلگیری مردم ارومیه و سایر شهرهای استان و نیز آبگرفتگی معابر شهری شد.

از روز یکشنبه از شدت بارشها در منطقه کاسته می شود

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی ارومیه و استان اظهارداشت: بر اساس شاخص های جوی طی امروز به خصوص بعد از ظهر در نیمه شمالی و نیز مرکزی استان شرایط برای ادامه بارشها فراهم است.

مهدی صابری با بیان اینکه بارشها بعد از ظهر امروز شدت می یابد ادامه داد: با تضعیف جریانات ناپایدار از روز یکشنبه از شدت بارشها در منطقه کاسته می شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون ارومیه با هشت میلیمتر رکوردار بارش در استان است اضافه کرد: همچنان ابرهای تندری در منطقه حاکم هست و بارشها ادامه دارد.

صابری با هشدار نسبت به وقوع صاعقه و سیلابی شدن مسیل ها و نیز طغیان رودخانه ها از مردم خواست نکات ایمنی را رعایت و تا حد امکان از حضور در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی همچنین از آبگرفتگی معابر استان به خصوص شهر ارومیه خبر داد و اظهارداشت: ابرهای تندری کل نیمه شمالی و مرکز استان را فرا گرفته و احتمال تداوم آبگرفتگی شدید معابر است.