در دادگاه غیرعلنی ناظم مدرسه غرب تهران چه گذشت
پدر یکی از پسرانی که قربانی هوسرانی ناظم مدرسه غرب پایتخت شده بود به تشریح جزییات نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده پرداخت.

پدر یکی از دانش آموزان: مدرسه معین همچنان به کار خود ادامه می‌دهد

پدر یکی از پسرانی که قربانی هوسرانی ناظم مدرسه غرب پایتخت شده بود به تشریح جزییات نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده پرداخت.این در حالی است که قرار است هفته آینده رای نهایی متهم اصلی صادر شود و پرونده مدرسه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: دادگاه حدود ۴ ساعت به طول انجامید. ورود ما به دادگاه به دلیل مسائل امنیتی خیلی سخت انجام شد. دادگاه در شعبه ۱۰۹۱ کیفری تهران برگزار شد. دادگاه با حضور ۸ نفر از والدین، ۲ تن از دانش آموزان و متهم و وکیل او برگزار شد.

متهم علی رغم اعترافات اولیه نزد والدین دانش آموزان، اتهام اصلی را نپذیرفت و بیان داشت تحت فشار روحی بوده و اعترافات تحت فشار بوده است. جدای از اتهام اصلی متهم سایر اتهامات از جمله وادار کردن دانش ‌آموزان به انجام اعمال غیراخلاقی و غیره را پذیرفت.

این شاکی پرونده ناظم خاطی ادامه داد: دانش‌آموزان حاضر نیز اتفاقات رخ داده در مدرسه را در دادگاه مطرح کردند و قاضی نیز توضحیات خود را در این خصوص اعلام کرد. قرار شد در هفته آینده رای نهایی متهم اصلی صادر شود و عنوان کردند که پرونده مدرسه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما فرزندان خود را از مدرسه معین بدون مشکل خاصی به مدارس دیگری منتقل کردیم و من هم فرزندم را در منطقه‌ای دیگر و در مدرسه غیرانتفاعی دیگری هم سطح همین مدرسه اما با تحقیقات بیشتر ثبت نام کردم.

پدر دانش آموز مدرسه غرب تهران تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود بچه‌ها به سختی در مدارس دیگر ثبت نام می‌شوند صحت ندارد، آموزش و پرورش قول داده بود دانش ‌آموزان در مدارس هم سطح به راحتی پذیرفته شوند و این اتفاق افتاد. اما اینکه من بتوانم پسرم را به مدرسه سطح بالاتری ببرم که امتحان ورودی داشت و یا بالاتر از مدرسه معین بود، همان‌طور که سال‌های پیش اتفاق نیفتاده بود، باز هم اتفاق نیفتاد و چنین انتظاری غیرمنطقی بود.

وی ادامه داد: هرچند والدین زیادی از پایه‌های مختلف فرزندان خود را از مدرسه معین بردند، اما این مدرسه همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. ما انتظار پیگیری‌های بیشتری از سوی نمایندگان مجلس و آموزش و پرورش برای جلوگیری از فعالیت مجدد این مدرسه داشتیم تا دوباره این اتفاقات تکرار نشود اما این همکاری میسر نشد.

حدود یک ماه پیش والدین عده‌ای از دانش‌آموزان پایه متوسطه اول یکی از مدارس غیرانتفاعی در غرب تهران مدعی هتک حرمت دانش‌آموزان این مدرسه از سوی یکی از معاونین این مدرسه شدند و پرونده این ماجرا در دادگاه به جریان افتاد.

ختم رسیدگی به پرونده متهم مدرسه معین امروز اعلام شد. رئیس کل دادگستری استان تهران در این بار گفت: ۱۶ تیر ماه دادگاه رسیدگی به پرونده متهم مدرسه معین برگزار شد. اظهارات شکات و نماینده دادستان به صورت کامل اخذ شده و دادگاه ظرف مدت یک هفته رأی خود را اعلام می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: emtedadnews.com