بالاخره ورود ساز به پارک ها آزاد شد
بعد از فراز و نشیب‌ها و جریان‌سازی‌های تابلوهای ورود ساز ممنوع در پارک‌ها، سرانجام نوشته‌های این تابلوها در پارک جمشیدیه تهران پاک شد

نوشته های تابلوهای پارک ها مبنی بر ورود ساز ممنوع، پاک شد

22 روز از زمان شروع بحث تابلوهایی با عنوان ممنوعیت ورود ساز به پارک‌ها که مطرح شد، می‌گذرد و حالا بعد از گذشت این زمان، نوشته‌هایی با عنوان «خواهشمند است از به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات (سگ و ...) و برپایی چادر در سطح محوطه بوستان جداً خودداری فرمایید.» از روی همه‌ی تابلوها با رنگ سفید پاک شد.

نوشته روی این تابلوها با واکنش‌هایی از سوی هنرمندان موسیقی نیز همراه شد. اما اولین واکنش را حمیدرضا نوربخش ـ مدیرعامل خانه موسیقی ـ در این باره مطرح کرد و آن را توهین بزرگی به اهالی موسیقی دانست و قول داد که این مساله را پیگیری کند.

بعد از واکنش مسوولان و هنرمندان حوزه موسیقی، عنوان آلات موسیقی با رنگ سبز از روی این تابلوها حذف شد.

اما این موضوع همچنان از سوی اعضای شورای شهر واکنش‌هایی به همراه داشت و مجید فراهانی در توئیتی نوشت: «تبلیغ پلیس پارک مبنی بر ممنوعیت ورود ساز در پاک‌ها قطعا تخلف است و در مصوبه شورا وجود ندارد که اگر کسی با ساز وارد پارک شد بگویند تخلف است.»

این موضوع مورد توجه رسانه‌های دیگر هم قرار گرفت و پیگیری برای اینکه دستور نصب این تابلوها را چه کسی صادر کرده است، مطرح شد. موضوعی که برای آن هیچ استناد قانونی وجود نداشت و بیانگر برخورد سلیقه‌ای در این زمینه بود.

سرانجام الهام فخاری ـ رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ـ ۲۴ مرداد ماه از اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها که بر اساس آن ورود آلات موسیقی ممنوع است، خبر داد.

در نهایت طبق آخرین مشاهدات، کلیات نوشته‌های روی این تابلوها با رنگ سفید پاک شد و به نظر می‌رسد از این به بعد برای ورود ساز به پارک‌ها مانعی وجود ندارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir