قیمت هرکیلو دام زنده در عید قربان چقدر است؟
 رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت دام زنده در تهران 23 هزار و 500 تومان اعلام شده و تمام غرفه‌ها از دام زنده پر است

قیمت دام زنده در عید قربان هرکیلو 23 هزار و 500 تومان اعلام شد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در خصوص تداوم واردات گوشت گوسفندی اظهار کرد: گوشت گوسفندی همچنان در حال واردات است و کاهشی در این زمینه نداشتیم اما قیمت آن حدود 4 هزار تومان افزایش داشته و به حدود 37 هزار تومان رسیده است.

وی در رابطه با تغییر قیمت گوشت داخلی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت در عید قربان تغییری نخواهد کرد اما قیمت گوسفند تغییراتی خواهد داشت. بازار عید قربان قیمت گوشت را در بازار تثبیت خواهد کرد. قیمت گوشت داخلی 53 هزار تومان توسط خرده فروشی‌ها خریداری می‌شود و حدود 59 هزار تومان هم هر شقه را عرضه می کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به فراوانی دام در روز عید قربان تشریح کرد: درحال حاضر با تمهیداتی که سازمان دامپزشکی و سازمان میوه و تره بار اندیشیده‌اند غرفه‌هایی در مناطق 22 گانه دایر شده که به دکتر دامپزشک مجهز است و دام‌ها پیش از ذبح بررسی می‌شوند و پس از ذبح هم لاشه‌ها را بررسی می‌کنند.

در حال حاضر تمام غرفه‌ها مملو از دام است و غرفه خالی قابل واگذاری وجود ندارد. دام پیش بینی شده برای استان تهران حدود 50 هزار رأس است که این میزان دام به غرفه‌های تهران آورده شده است و جایی برای دام بیشتر نیست.

ملکی در رابطه با قیمت دام زنده عنوان کرد: قیمت دام زنده که پیش بینی شده در شهرستان‌ها هر کیلو حدود 22 هزار تومان است و در تهران 23 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود. توصیه ما به مردم این است که از ازدحام در غرف و عجله برای انجام مناسک روز عید قربان بپرهیزند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir