«میدان ونک» پیاده راه می شود
در راستای تبدیل برخی خیابانهای دارای پتانسیل مناسب به پیاده راه با هدف اختصاص فضایی بیشتر، مناسب تر و امن تر برای عابران، ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه‌ای، "میدان ونک" پیاده راه می‌شود

جزییاتی از طرح پیاده‌راه‌ شدن میدان ونک

در راستای تبدیل برخی خیابانهای دارای پتانسیل مناسب به پیاده راه با هدف اختصاص فضایی بیشتر، مناسب تر و امن تر برای عابران، ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه‌ای، "میدان ونک" پیاده راه می‌شود.

مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 با بیان این مطلب گفت: یکی از سیاست های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل انسان محور در سطح شهر تهران می باشد و در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 طرح احداث پیاده راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکان سنجی قرار داد.

وی اظهار کرد: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از شاخصه های پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور پایلوت انتخاب شد.

شهردار منطقه 3 ابراز کرد: طرح احداث پیاده راه خیابان ونک در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است، ادامه داد: با اجرای این طرح جابجایی عابرین پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه اندازی پروژه های اجتماعی از قبیل کارفوت، نمایشگاه های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت های فرهنگی تلاش می کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود یابد.

سلیمی خاطرنشان کرد: بعلاوه با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان از مزایای طرح های ارائه شده استفاده خواهد نمود.

شهردار منطقه 3 افزود: به دلیل اهمیت میدان ونک در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه (حضرت ولیعصر"عج") یکی از مهمترین و متراکم ترین میادین شهری در شهر تهران می باشد که به عنوان مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می رود.

وی ابراز داشت: همچنین نزدیکی آن به بوستان ها و فضاهای شهری خاص از قبیل بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) به عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.

شهردار منطقه 3 با اشاره به وجود رستوران ها و مراکز خرید گالری ها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل نموده است، افزود: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان به طول حدودی 800 متر و عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان حاشیه میدان ونک می باشدکه دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، سلیمی گفت: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر این محور را به یکی از پتانسیل های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که می تواند به عنوان یک پیاده راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir