باقری درمنی: به‌خاطر بیشعوری‌ام اعتماد کردم
 باقری‌درمنی در ششمین جلسه محاکمه خود گفت: به‌خاطر بیشعوری به حرف‌های مدیرعامل شرکت نفت جی اعتماد کردم زیرا دنبال مشکل درست کردن برای من بودند

شرکت نفت جی به دنبال درست کردن مشکل برای من بود

 ششمین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی یکی از متهمان اقتصادی فساد اقتصادی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در این جلسه 18 متهم علاوه بر متهم اصلی در دادگاه حضور دارند که به‌قید وثیقه آزاد هستند.

رییس دادگاه در ابتدای جلسه ضمن توضیح تذکرات قانونی از متهم ردیف اول خواست در جایگاه حضور یابد.

متهم در ابتدا گفت که سابقه کیفری ندارد اما قاضی پاسخ داد: یک محکومیت قاچاق کالا در شعبه خود من داری.

سپس قاضی اتهامات باقری درمنی از جمله افساد فی الارض را قرائت کرد که متهم گفت: "هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم. از دادگاه تقاضا دارم ابتدا وکیلم دفاع کند" که قاضی پاسخ داد فعلاً وقت دفاع وکیل نیست.

متهم افزود: در این پرونده شاکی شرکت خصوصی است و اصلاً اتهام افساد فی الارض مطرح نیست که بخواهد گسترده و موجب اعدام باشد. خرید کالا از طریق بورس جنبه کیفری ندارد و باید از طریق داوری بورس حل‌وفصل می‌شد.

متهم به‌قدری سریع از روی لایحه خود می‌خواند که حاضران در دادگاه متوجه جملات او نمی‌شدند؛ قاضی سه بار به متهم تذکر داد آرام‌تر بخواند اما متهم همچنان لایحه را سریع قرائت می‌کند.

متهم افزود: در این پرونده فقط بحث اختلاف حساب مطرح است و اتهامات انتسابی مثل جعل و کلاهبرداری درست نیست. سردستگی مجرمانه به من قابل انتساب نیست و بدون ادله، فقط اتهام زدند در حالی که اقدامات و عملیات تجاری بین شکات، قبل از سال 90 و 91 بوده است. در بازپرسی مراودات مالی چند شرکت را باند و گروه تلقی کردند، از همه جالب‌تر اینکه اتهام گروه و باند در حالی زده شده که اعضای این باند و گروه مشخص نیست.

قاضی صلواتی بار دیگر تذکر داد تا متهم آرام‌تر لایحه دفاعی خود را بخواند.

متهم ادامه داد: پالایشگاه واقع در بوشهر به آقای جزایری در سال 90 پیشنهاد داده شد و وی گفت که امکان فروش به صندوق بازنشستگی نفت وجود دارد اما در جلسه‌ای مسئولان پالایشگاه نفت جی گفتند امکان خرید ندارند. آقای جزایری چند روز بعد تماس گرفت و گفت امکان اجاره وجود دارد اما گفتم اجاره نمی‌دهم و در قبال تحویل قیر، رهن می‌دهم. با وکالت کاری، آقای جزایری اقدام به فروش قیرها کرد و کل قیرهای داده‌شده از سوی شرکت نفت جی، 84 هزار تن است.

وی افزود: به‌خاطر بیشعوری به حرف‌های مدیرعامل شرکت نفت جی اعتماد کردم زیرا به‌دنبال مشکل درست کردن برای من بودند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com