تشریح ماجرای ضرب و شتم پلیس راهور فارس توسط راننده لندکروز از زبان خودش
مامور پلیس راهور استان فارس که در ماجرای واژگونی یک‌دستگاه لندکروز در محور دشت‌ارژن به شیراز، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و فیلم این رخداد خبرساز شد، به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت

جزئیات ماجرای واژگونی لندکروز خبرساز از زبان مامور پلیس راهور فارس

به نقل از سایت پلیس استان فارس، به‌دنبال دستگیری ضارب اصلی مامور پلیس راهور استان فارس در حادثه‌ واژگونی لندکروز، ابعاد جدید از این رویداد توسط این افسر پلیس فارس تشریح شد.

افسر پلیس راه فرماندهی انتظامی استان فارس که در این حادثه از چندین نقطه بدن آسیب‌دیده است، گفت: در محدوده‌ دشت ارژن واقع در محور کازرون به شیراز به همراه دیگر همکار خود مشغول کنترل سرعت خودروها بودیم که راننده‌ یک دستگاه خودرو پژو 206 با بیان اینکه خودرو وی دچار نقص فنی شده است، از ما طلب کمک کرد .

بلافاصله خودرو پژو 206 را به شانه خاکی جاده هدایت کرده و مشغول امداد رسانی بودم که ناگهان گرد و خاک شدیدی در آن قسمت جاده بلند شد که نشان از وقوع حادثه رانندگی داشت.

این افسر پلیس ادامه داد: برای بررسی موضوع سریعا خود را به محل حادثه رساندم و مشاهده کردم که یک دستگاه خودروی لندکروز از جاده منحرف و واژگون شده است؛ پس از بررسی صحنه تصادف در حال یادداشت اطلاعات خودرو مورد نظر و ترسیم کروکی بودم که ناگهان فردی بدون دلیل با ایجاد درگیری و هتاکی مرا مورد ضرب و شتم قرار داد.

او گفت: مرا برای مداوا به بیمارستانی در شیراز انتقال دادند که سرنشینان خودرو لندکروز برای ادامه درگیری تا آن بیمارستان نیز آمدند و با گفتن جملاتی از جمله " کفش من سه میلیون قیمت دارد"، "من ماشین یک میلیاردی سوار می‌شم" و "تو هیچ کاری نمی تونی بکنی" قصد ادامه درگیری را داشتند که با دخالت عوامل بیمارستان آنها از صحنه متواری شدند.

این مأمور پلیس راه در پاسخ سئوالی مبنی بر اینکه چرا از خود در هنگام درگیری دفاع نکردی؟ جواب داد: به خاطر شلوغی و جو حاکم در آن صحنه و جلوگیری از سوء استفاده دیگران و با توجه به اینکه لباس مأمور نیروی انتظامی را پوشیده بودم، هیچ واکنشی از خود نشان ندادم .

در ادامه، متهم "م- ک" که عامل اصلی درگیری با این مأمور پلیس راه بود، گفت: از اقدام خود بسیار پشیمان و نادم هستم و از همه مأموران پلیس کشور و مردم به دلیل این رفتار وقیحانه خود عذرخواهی می کنم؛ من با این اقدام خود چند روزی احساسات همه اقشار جامعه را جریحه دار کردم و الان از کرده خود بسیار پشیمانم .

فرمانده انتظامی استان فارس در این خصوص گفت: مأموران نیروی انتظامی با کمترین امکانات به صورت شبانه روزی و در گرما و سرما در حال خدمت رسانی به مردم هستند و ساعت های طولانی در حالی که مردم در تفریح و مسافرت به سر می برند، برای حفظ جان آنان و کاهش تصادفات و تأمین نظم و امنیت در محورهای مواصلاتی تلاش می کنند .

سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه پخش کلیپ این موضوع در فضای مجازی باعث جریحه دار شدن احساسات مردم، مأموران نیروی انتظامی و حتی سایر پلیس های کشورهای دیگر شده است، افزود: بر اساس مستندات موجود از دوربین های نظارتی پلیس، این خودرو با سرعت 137 کیلومتر در حال حرکت بوده است در حالی که سرعت قانونی در آن محوده 80 کیلومتر در ساعت بوده است .

گودرزی با بیان اینکه در این حادثه مأمور پلیس راه بدون هیچ دلیلی مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار گرفته است، گفت: علاوه بر این مأمور وظیفه شناس پلیس راه، مجموعه نیروی انتظامی نیز از این فرد شاکی است و باید برابر با قانون با اینگونه افراد برخورد شود چرا که قداست و حرمت پلیس مورد خدشه وارد شده و همه انتظار برخورد قانونی و صریح با این فرد را دارند .

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir