اهواز هوا ندارد اما گلوله دارد
خوزستان، استانی ثروتمند و تأثیرگذار برای ایران می‌باشد. استانی که بوی نفت و گلوله می‌دهد اما هوا ندارد

اگر عراق با گلوله و تفنگ به این شهر مرزی حمله نکند ریزگردها امان خوزستانی‌ها را می‌برد

بعد از تهران، خوزستان با 46 هزار میلیارد تومان در تولید ملی کشور تأثیرگذارترین استان به شمار می‌رود.

در اهمیت شهر اهواز همین بس که بدانید بزرگترین میدان نفتی ایران، میدان نفتی «اهواز» است. این میدان با ذخیره درجای ۶۵٫۵ میلیارد بشکه و ذخیره قابل برداشت ۳۷ میلیارد بشکه، به‌ عنوان سومین میدان بزرگ نفتی جهان شناخته می‌شود.

اما وجود نفت برای این استان بلایی شد تا نگاه‌های خارجی بیشتر به این استان خیره شود. صدام می‌آید تا خوزستان را یکی از استان‌های جنوبی خود کند.

در خوزستان رود کارون قرار دارد. رودی که پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رودخانه ایران است. یکی از اولین تمدن‌های بشری درکنار این رود تشکیل ‌شده است. همچنین تنها رود ایران است که بخشی از آن قابل کشتیرانی می‌باشد.

آب آشامیدنی کلان‌شهر اهواز از رودخانه کارون تأمین می‌شود. هر چند در همین چند ماه گذشته این آب هم برای مدتی به مردم اهواز نرسید.

این روزها استان مرزی و ثروتمند ایران حال روز خوبی ندارد و هنوز هم صدای تجاوز و حمله و گلوله شنیده می‌شود.

علی‌رغم اینکه این استان یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور به شمار می‌رود اما هنوز فکری برای ریزگردهای آن نشده است. اگر عراق با گلوله و تفنگ به این شهر مرزی حمله نکند ریزگردها امان خوزستانی‌ها را می‌برد.

از بین رفتن بخش‌های جنوبی تالاب هورالعظیم در ایران و نابودی تالاب‌های بین‌النهرین در عراق کانون‌های اصلی تولید ریزگردها هستند و به نظر می‌رسد تدبیری جدی برای حل آن وجود ندارد.

و حالا در اقدامی ناشایست تروریست‌ها وارد مرکز استان خوزستان می‌شوند و مردم را به گلوله می‌بندند تا بار دیگر صدای شلیک دشمنی و نفاق در اهواز شنیده شود.

آری اهواز هوا ندارد اما گلوله دارد...

محمد جلالی


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir