بارندگی‌ها در خیلی از مناطق آغاز شده است
‍کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارندگی ها در خیلی از مناطق آغاز شده و امروز اوج بارندگی ها در جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام ، خوزستان و شمال بوشهر است

بارندگی‌ها در خیلی از مناطق آغاز شده است

محمد اصغری افزود: در این مناطق احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد، ضمن اینکه آب های شمالی خلیج فارس شدیدا مواج است و ارتفاع موج تا 210 سانتی متر هم می رسد.

وی گفت: بارندگی ها در جزایر شمالی خلیج فارس پیش بینی شده است که به شکل رگباری باشد و این شرایط را با تاخیر در استان فارس نیز خواهیم داشت و شمال استان فارس اوج بارش ها خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: در آذربایجان شرقی بارش ها شروع شده است و باید در زنجان ، قزوین ، البرز ، تهران ، قم ، استان مرکزی و همدان نیز منتظر بارش باشیم.

وی افزود: سواحل دریای خزر از ساعات بعد از ظهر و شب با ریزش هوای سرد مواجه است و شدیدا هوا سرد خواهد شد، ضمن اینکه آب های دریای خزر مواج می شود و ریزش هوای سرد باعث خواهد شد بارش ها به شکل برف باشد.

اصغری گفت: در آذربایجان های شرقی و غربی به ویژه در ارتفاعات کردستان و کوه های مرتبط با زاگرس اعم از همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش برف پیش بینی شده است که شامل ارتفاعات اصفهان ، بلندی های قم و ارتفاعات قزوین نیز می شود.

وی افزود: چهارشنبه از سمت غرب از تراکم ابرها کاسته می شود و این کاهش موقتی است و موج جدیدی از بارش ها آغاز خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: سه شنبه در خراسان شمالی و رضوی نیز باید منتظر بارش ها و هوای سرد باشیم و عمده بارندگی ها در نیمه غربی ظاهر می شود و باید منتظر موج جدید باشیم.

وی افزود: در تهران از بعداز ظهر بر ضخامت ابرها افزوده می شود و سه شنبه 15 آبان نیز بارش باران به همراه کاهش دما را پیش رو داریم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir