هشدار سازمان هواشناسی برای آخر هفته
سازمان هواشناسی اعلام کرده طی روز‌های پیش رو در مناطق وسیعی از کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد و دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهد بود

هشدار سازمان هواشناسی برای آخر هفته

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا از امروز تا آخر هفته، گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر، فارس، نواحی مرکزی، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و به تدریج در خراسان شمالی، بارش باران، وزش باد شدید موقت در استان‌های جنوبی کشور، رعد و برق و در نقاط سردسیر شمالغرب، ارتفاعات البرز مرکزی و نقاط سردسیر زاگرس مرکزی، بارش برف پیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: امروز همچنین در اواخر وقت در برخی نقاط خراسان رضوی و یزد نیز بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته شده و در مناطق یاد شده در بعضی ساعات بارش باران، وزش باد در نقاط سردسیر بارش برف و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود. روز پنج شنبه فعالیت این سامانه در مناطق شمال غرب، غرب، استان کهکیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال فارس، جنوب اصفهان، سواحل غربی خزر، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: امروز و با شدت کمتر فردا و پس فردا در نیمه غربی خلیج فارس در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و دریا نیز در همین نواحی مواج خواهد بود.

به گفته وی امروز کاهش ۳ تا ۵ درجه دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب و فردا چهارشنبه کاهش ۶ تا۸ درجه دما در شمال شرق رخ خواهد داد و دریای خزر نیز امروز به سبب وزش باد شدید مواج است.

هوای تهران امروز ابری، در بعضی ساعات بارش باران گاهی همراه با وزش باد، فردا نیمه ابری و مه صبحگاهی و در اوایل شب بارش پراکنده و روز پنج شنبه کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشترین و کمترین دمای‌های پایتخت امروز به ترتیب ۱۳ و ۶ درجه سانتیگراد و فردا و پس فردا ۱۴ و ۷ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.com