غفلت از مسائل زنان در حوزه مسکن
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع عدالت جنسیتی گفت: طرحی را به شورای عالی شهرسازی ارائه کردیم که تمام دستگاه‌های مرتبط با توسعه شهری باید در زمینه نهادینه‌سازی رویکرد عدالت جنسیتی اقدام کنند. این مصوبه باعث شد طی چندماه با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری سندی را درباره چگونگی جریان‌سازی عدالت جنسیتی در سیاستهای توسعه...

غفلت از مسائل زنان در حوزه مسکن

 مونا عرفانیان در نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران وزرا و نمایندگان دستگاههای اجرایی با اشاره به اینکه پیشنهاد دکتر آخوندی - وزیر سابق  راه‌ و شهرسازی - این بود که فعالیت دفتر امور زنان را به سمت فعالیت‌های تخصصی پیش ببریم و ببینیم که اساساً در حوزه وزارت راه و شهرسازی چه میزان بر روی این موضوع پرداخته ایم؟ گفت: اولین پیشنهاد راه اندازی اتاق فکر بود.

وی با بیان اینکه دو هدف جدی برای برنامه خود در نظر گرفته‌ایم، اظهارکرد: توجه به نیازهای زنان شاغل در وزارت راه و شهرسازی و توجه به زنان مخاطب این وزارتخانه تحت عنوان حق زنان بر شهر و حق زنان بر موضوع ایمن از اهداف وزارت راه و شهرسازی است.

عرفانیان افزود: طبق متدولوژی و براساس ۱۲۰ سند و مصاحبه با مدیران داخلی و سمن‌ها سعی کردیم در سه حوزه مسکن، حمل و نقل و شهرسازی مسائل زنان را شناسایی کنیم. اولین چالش این بود که روی این موضوع‌ها کار نشده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل زنان در حوزه‌های مسکن و سکونتگاه‌های غیررسمی زنان غفلت شده بود، گفت: فرصتی فراهم شد تا به لایحه خشونت علیه زنان بندهایی را اضافه کنیم.

عرفانیان با بیان اینکه برای زنان شاغل در وزارت راه اقداماتی را آغاز کرده‌ایم،اظهارکرد: مطالعات ما در این زمینه باعث شد که در دولت دوازدهم ‌گام‌های محکم‌تری برداریم. از اقدامات مهم دولت دوازدهم این بود که برای چهار سال بر اساس یافته‌های خود برنامه‌هایی را برای وزارتخانه تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم عدالت جنسیتی در حوزه‌ای تحقق یابد باید همه ارکان وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس شش هدف را برای خود تعیین کرده‌ایم که دو مورد از آن‌ها متمرکز بر زنان وزارتخانه و چهار مورد این اهداف بر اساس اهداف دستگاه‌ها است.

عرفانیان ادامه داد: برای هرکدام از این اهداف استراتژی‌هایی تعریف شده است و به در شورای معاونان وزارت ارائه و ابلاغ شد.از معاونان درخواست کردیم که در این راه با ما همراه شوند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اجرایی وزارت راه گفت: سال گذشته دستور داده شد پروژه‌ای در وزارت راه برای ارتقای وضعیت مدیریت زنان پیگیری کنیم که این پروژه مراحل نهایی خود را طی می کند


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir