مانتوی جلو باز توطئه دشمنان است
دکتر حمیدرضا فلاح، استاد دانشگاه و کارشناس دینی و اجتماعی انجام داده است، به بررسی این مشکل و راه‌حل‌های آن پرداخته است

مانتوی جلو باز توطئه دشمنان است

دکتر حمیدرضا فلاح، استاد دانشگاه و کارشناس دینی و اجتماعی انجام داده است، به بررسی این مشکل و راه‌حل‌های آن پرداخته است.

این فعال فرهنگی تصریح می‌کند که: «باعث تأسف است که در سطح جامعه با بحران‌هایی در این موضوع مواجه هستیم که نمونه‌اش ترویج و فروش مانتوهای جلوباز است که بسیاری از خانم‌ها و به خصوص جوان‌ترها ناگزیر می‌شوند آن‌ها را خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کنند، هرچند که در استفاده از این پوشش دچار مشکل می‌شوند. این‌ها نشان می‌دهد که در موضوع حجاب، هنوز هم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که حتی لازم است فروشگاه‌ها و مراکز خرید با دقت بیشتری کنترل شوند و از طراحان دغدغه‌مند برای طراحی پوشاک خانم‌ها و آقایان استفاده شود.

به هر حال ما در عرضه محصولات پوششی هم با بحران‌هایی مواجه هستیم. به عنوان مثال مانتوهای جلوباز و بدون دکمه که در بسیاری از فروشگاه‌های زنانه عرضه می‌شود. در مقابل خانم‌هایی را در سطح شهر می‌بینیم که از این مانتوها استفاده می‌کنند، اما معذب بودن را در سعی آنها برای نگه داشتن جلوی مانتو و حفظ پوشش شان مشاهده می‌کنیم. این گروه جزء دو دسته‌ای که اشاره کردید قرار می‌گیرند؟ این جبر اجتماعی را چگونه باید تحلیل کرد؟

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر از طریق روش ایجابی برای نهادینه شدن موضوع حجاب و عفاف در جامعه موفق نبوده‌ایم. با وجود اینکه در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، اما متأسفانه در سطح جامعه با بحران‌هایی در این موضوع مواجه هستیم که نمونه‌اش ترویج و فروش مانتوهای جلوباز است که همان طور که اشاره کردید، بسیاری از خانم‌ها و به خصوص جوان‌ترها ناگزیر می‌شوند آنها را خریداری کرده و از آنها استفاده کنند، هرچند که در استفاده از این پوشش دچار مشکل می‌شوند. این‌ها نشان می‌دهد که در موضوع حجاب، هنوز هم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که حتی لازم است فروشگاه‌ها و مراکز خرید با دقت بیشتری کنترل شوند و از طراحان دغدغه‌مند برای طراحی پوشاک خانم‌ها و آقایان استفاده شود

درواقع برنامه‌هایی که در خارج از مرزهای کشور برای مردم ما طراحی می‌شود، نشانه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها همین مانتوهای جلوبازی است که به آن اشاره کردید. چون دشمن ما سعی دارد از طریق صدمه زدن به فرهنگ، وارد مبارزه با دین و اعتقادات و کشور ما شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com