دریافت هر کارت سوخت ۱۰هزار تومان آب می‌خورد
شرکت پست در قبال این‌که کارت‌های سوخت جامانده در این شرکت را به مالکان ارائه می‌کند، به ازای هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان از مالک خودرو دریافت می‌کند و با توجه به این‌که ۹۲۴ هزار کارت سوخت در این شرکت مانده، جمع مبلغ اخذشده از مردم، بیش از ۹ میلیارد تومان می‌شود

دریافت هر کارت سوخت ۱۰هزار تومان آب می‌خورد

شرکت پست در قبال این‌که کارت‌های سوخت جامانده در این شرکت را به مالکان ارائه می‌کند، به ازای هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان از مالک خودرو دریافت می‌کند و با توجه به این‌که ۹۲۴ هزار کارت سوخت در این شرکت مانده، جمع مبلغ اخذشده از مردم، بیش از ۹ میلیارد تومان می‌شود.

بعد از آن‌که بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری الزامی شد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که ۹۲۴ هزار کارت سوخت متعلق به خودروهایی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ شماره‌گذاری شده‌اند، به دلایل مختلف به دست صاحبان خودرو نرسیده و در شرکت پست مانده‌اند. مالکان می‌توانستند از طریق سایت اینترنتی شرکت پست به نشانی (WWW.POST.IR) از این‌که کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست است یا خیر، اطلاع کسب کنند.

در این راستا زمانی که مالکان برای دریافت کارت سوخت از شرکت پست اقدام می‌کنند، این شرکت از هر یک از این افراد ۱۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌کند. هزینه‌ای که به گفته زیبا اسماعیلی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - هزینه صدور کارت و متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد اگر از ۹۲۴ هزار نفری که کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست مانده است، ۱۰ هزار تومان اخذ شود، بیش از ۹ میلیارد تومان به حساب شرکت ملی پخش می‌رود.

در این راستا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - با تایید این موضوع که هزینه‌ای که شرکت پست از مردم می‌گیرد، به حساب این شرکت واریز می‌شود، به ایسنا توضیح داد: البته این مبلغ متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست، بلکه صرف هزینه صدور کارت، هزینه پست و هزینه شخصی‌سازی می‌شود. در واقع شرکت ملی پخش مبلغی دیگر هم به این مبلغ اضافه می‌کند تا بتواند هزینه تامین کارت را انجام دهد.

به گفته وی، این هزینه متعلق به زمان حال نیست و از روز نخست به این صورت بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: هر کارت، نزدیک به دو درهم خریداری می‌شود و علاوه بر آن، برای هر کارت ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومان هزینه می‌کنیم و جمع هزینه حدود ۱۲ هزار تومان می‌شود. هزینه پست را هم باید نظر گرفت که با این اوصاف کل هزینه‌ها بیش از ۱۶ هزار تومان می‌شود، اما ۱۰ هزار تومان از مردم گرفته می‌شود و سایر هزینه‌ها را شرکت ملی پخش تامین می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir