پس از بخاری، کمبود توالت در مدارس معضل شد
پس از مشکل سیستم گرمایشی این بار نبود سرویس بهداشتی در برخی مدارس، وزارت آموزش و پروش را با معضل جدی رو به رو کرده است

پس از بخاری، کمبود توالت در مدارس معضل شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۴۰ هزار کلاس در کشور از وسایل گرمایشی غیرایمن استفاده می‌کنند، گفت: پویشی ایجاد شده است تا یکبار برای همیشه سیستم‌های گرمایشی مدارس استاندارد شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان گفت: در منطقه زاهدان گازرسانی نبوده و چاره‌ای نبوده است که از بخاری نفتی استفاده شود؛ هزاران کلاس دیگر نیز از بخاری نفتی استفاده می‌کنند؛ ممکن است بخاری استاندارد داشته باشیم اما برای کلاس ایمن نیست.

وی با اشاره به ایجاد پویشی با عنوان «همه برپا» افزود: ۱۴۰ هزار کلاس در کشور از وسایل گرمایشی غیرایمن استفاده می‌کنند؛ پویشی ایجاد شد تا یکبار برای همیشه سیستم‌های گرمایشی استاندارد شود و در این پویش هر کسی با هر بضاعتی که دارد برای جمع‌آوری وسایل گرمایشی غیر ایمن اقدام می‌کند.

بطحایی با بیان اینکه در دو هفته ایجاد این پویش، استقبال خوبی شده است و با این روند تا یک یا دو سال آینده مشکل سیستم گرمایشی حل می‌شود، اضافه کرد: ۵ هزار بخاری استاندارد برای مناطق سیستان و بلوچستان فرستادیم.

نبود سرویس بهداشتی در برخی مدارس

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل آب آشامیدنی مدارس نیز گفت: این امر نیاز به امکان سنجی و بررسی دارد. باید مدارس دچار مشکل، شناسایی شوند تا ببینیم چطور می‌توانیم آن را رفع کنیم.سرویس‌های بهداشتی معضل جدی برای مدارس ماست و مدارسی داریم که اصلا سرویس بهداشتی ندارند.

در خراسان شمالی مدرسه‌هایی بازدید کردیم که سرویس بهداشتی نداشتند که باعث بروز بیماری‌های جسمانی می‌شود. با اولویت سیستان و بلوچستان مطالعه‌ای را معاونت تربیت بدنی و دفتر مناطق محروم انجام دهند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir