دستفروشان شناسنامه‌دار می‌شوند
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: هر چه مناطق شهرداری فضای بیشتری به ما بدهند، دستفروشان را بیشتر ساماندهی می‌کنیم

دستفروشان شناسنامه‌دار می‌شوند

حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به حضور گسترده دستفروشان در نقاط مختلف شهر تهران و مزاحمت‌هایی که برای مردم ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: موضوع ساماندهی دستفروشان چند وجهی است و به همین دلیل باید چند بخش در شهرداری تهران به هم کمک کنند تا این مسأله حل شود.

وی با بیان اینکه شرکت شهربان اولین بخشی است که باید نسبت به ساماندهی دستفروشانی که سد معبر می‌کنند، اقدام کند، افزود: بخش دیگر ما هستیم که باید با هماهنگی منطقه زمین‌هایی را در اختیار بگیریم تا پس از تجهیز، دستفروشان را در آن‌جا مستقر کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه این برنامه در سطح تهران اجرا می‌شود و نقاط مختلف را برای این کار شناسایی می‌کنیم، تصریح کرد: با این اقدام دستفروشان در همان منطقه ساماندهی می‌شوند.

تحصیلی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران وظیفه‌ای ندارد که اگر کسی بساط گستری می‌کند به او جا دهد، گفت: کمک ما به صورت محدود برای کسانی است که تشخیص می‌دهیم نیازمند هستند و شغلی ندارند و کسانی که چنین شرایطی داشته باشند، حتماً نسبت به حضور در اماکن تعیین شده اقدام خواهند کرد.

وی در خصوص اماکنی که برای این کار در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر مشغول مطالعه هستیم که بهترین روش برای این کار انتخاب شود و اولویت ما برای ساماندهی دستفروشان چهارراه‌ولیعصر (عج) و مناطق ۶، ۱۱ و ۵ است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: ما در این طرح به هیچکس به صورت ثابت مکان استقرار نمی‌دهیم و برای همین استقرار موقت هم دستفروشان را شناسنامه‌دار می‌کنیم تا بتوانیم کار را مدیریت کنیم.

تحصیلی تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا دستفروشان را تا شب عید ساماندهی کنیم و هر چقدر مناطق بیشتر به ما مکان بدهند، ما هم بیشتر می‌توانیم دستفروشان را ساماندهی کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir