سامانه بارشی جدید پنجشنبه وارد کشور می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش نسبی دما در نوار شمالی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز تا آخر هفته‌، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز پنجشنبه‌ خبر داد

سامانه بارشی جدید پنجشنبه وارد کشور می‌شود

احد وظیفه، اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند) برای استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا در مناطق سردسیر و ارتفاعات، بارش به صورت برف خواهد بود، گفت‌: فردا (سه‌شنبه ۲۱ اسفند) در سیستان‌وبلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب یزد و شمال استان‌های هرمزگان و فارس بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۲۱ اسفند) قسمت‌های مرکزی و شرق خلیج فارس و همچنین غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود، گفت‌: از امروز تا اواخر هفته جاری روند افزایش نسبی دما برای نوار شمالی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه از پنجشنبه (۲۳ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، گفت‌: این سامانه شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و از اواخر وقت پنجشنبه‌ این سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز و قسمت‌هایی از مرکز کشور خواهد رسید.

به گفته این کارشناس هواشناسی، در روز جمعه (۲۴ اسفند) گستره فعالیت سامانه بارشی، نیمه شمالی و جنوب غرب کشور را در بر خواهد گرفت و در روز شنبه (۲۵ اسفند) این سامانه در شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و به تدریج از اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده، اعلام کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۱ و ۲۲ اسفند) صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده به ترتیب ۱۷ و شش و ۱۹ و هشت درجه سانتیگراد باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir