صید ماهی در دریای مازندران رکورد شکست
مدیرکل شیلات مازندران گفت: صید ماهی‌های استخوانی از مرز 6هزار تن گذشت

صید ماهی در دریای مازندران رکورد شکست

ولی‌الله محمدزاده، اظهار کرد: صیادان مازندرانی 15 مهر ماه امسال تورهای خود را در دریای مازندران پهن کردند که از آن زمان تاکنون صید ماهی‌های استخوانی از مرز 6هزار تن گذشت.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی ماهی‌های استخوانی طی این مدت در دریای مازندران حدود 220 میلیارد تومان بوده است، افزود: صید ماهی استخوانی در دریای مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 175 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: همچنین میزان صید ماهیکیلکا 18هزار و 500 تن با ارزش ریالی حدود 80 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

این مسؤول با اعلام اینکه 15 فروردین ماه پایان صید ماهی استخوانی در دریای مازندران است، تصریح کرد: امسال 90 درصد صیادان مازندرانی با سبدهای پر دریای مازندران را ترک می‌کنند البته به‌جز برخی از صیادان شرق مازندران که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بودند.

محمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: موضوع مهم در این ایام به خانواده‌ها این است که از رها کردن ماهی‌های قرمز در رودخانه‌های سطح استان پرهیز کنند و ماهی‌های قرمز را در حوضچه‌های سطح شهر رها کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir