ابتکار: زنان، ویترین دولت احمدی‌نژاد بودند و بس!
ابتکار، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری می‌گوید احمدی نژاد در دولتش از زنان به عنوان ویترین استفاده می‌کرد و حضور زنان در جامعه را به صورت بنیادین و ساختاری حل نکرد

ابتکار: زنان، ویترین دولت احمدی‌نژاد بودند و بس!

ابتکار، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری می‌گوید احمدی نژاد در دولتش از زنان به عنوان ویترین استفاده می‌کرد و حضور زنان در جامعه را به صورت بنیادین و ساختاری حل نکرد.

بخشی از گفتگو با ابتکار:

*آیا قبول دارید توجهی که در دولت احمدی نژاد نسبت به زنان نشان داده شد نسبت به دولت آقای روحانی که انتظار می‌رفت در مرحله اجرا عملکرد بهتری داشته باشد، بیشتر بود؟

خیر، اصلا این موضوع را قبول ندارم و با دلیل و آمار هم به شما می‌گویم که اشتباه می‌کنید. در دوران احمدی نژاد فقط یک وزیر زن داشتیم و به نظرم ایشان علاقه داشت به ویترین توجه کند تا به ساختار. کسی که علاقه دارد به وضعیت زنان رسیدگی کند از پایه و اساس این مسئله را حل می‌کند نه اینکه برای نمایش و ویترین.

ما اکنون دو سفیر زن داریم، ۳۰ معاون وزیر و ۳۰ هم‌تراز معاون وزیر داریم، در کجای دولت احمدی نژاد اینچنین توجه‌ای به زنان شده بود؟ وزیر راه ۳ معاون زن دارد. در استان‌ها ۶۰ درصد رشد زنان در پست‌های مدیریتی داشتیم، این عملکرد بنیادین است. اکنون در حال توانمندسازی زنان برای ارتقا شغلی و تصمیم‌گیری هستیم و شخص رئیس جمهور نیز تاکید موکدی در این رابطه دارند و از مدیرانش در این رابطه گزارش‌های لازم را خواسته است.

*به آقای روحانی و تاکید ایشان بر حضور زنان صحبت کردید، ایشان از معدود روسای جمهوری هستند که همسرشان در هیچ کجا همراه ایشان دیده نشده است، آیا واقعا آقای روحانی قلبا به حضور زنان در جامعه و پست‌های مدیریتی اعتقاد دارد یا نه؟

همسرشان در فعالیت‌های اجتماعی حضور دارند، اما این نمی‌تواند به عنوان ملاک قرار بگیرد، زیرا یک بحث شخصی است. اما ایشان واقعا قلبا به این موضوع اعتقاد دارند و میدانی که ایشان به زنان داده است برای سطوح تصمیم‌گیر جامعه بسیار متفاوت و چشمگیر است و هیچ تفاوتی میان زن و مرد قائل نیست حتی در برخی از جا‌ها اعتماد بیشتری به خانم‌ها دارند از لحاظ تاثیرگذاری.

* اما به نظر می‌رسد ایشان نگاه محافظه‌کارانه‌ای نسبت به حضور زنان دارد، به طور مثال اگر بخواهیم بگوییم برای زنان کابینه شروط عجیبی می‌گذارد! مانند پوشیدن چادر برای خانم جنیدی.

فکر نمی‌کنم نگاه آقای روحانی این باشد. ایشان در این موضوع کاملا شرایط اجتماعی را مورد سنجش قرار دارند. در یک زمانی شما می‌خواهید یک کار بسیار بزرگ را با حداقل حاشیه انجام دهید که فکر می‌کنم این اتفاق باید رخ دهد و مسئله پوشش افراد فرع است بر مسئله اصل حضور زنان. اخیرا فعالیت و حضور زنان واقعا بی نظیر بوده است. بخشدار و فرماندار زن داریم و استاندار‌ها واقعا اعتماد خوبی به زنان کرده‌اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir