افزایش دما در سواحل شمالی طی ۲۴ ساعت آینده
سازمان هواشناسی از افزایش دما در سواحل شمالی طی ۲۴ ساعت آینده خبرداد

افزایش دما در سواحل شمالی طی ۲۴ ساعت آینده

سازمان هواشناسی با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اعلام کرد از امروز (پنجشنبه) تا شنبه (۱۵ تیر) در غالب مناطق کشور جوی پایداری حکمفرماست و فقط در برخی دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

در این مدت برای جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، شمال و شرق اصفهان، یزد، مرکزی و خوزستان وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه (۱۶ تیر) و دوشنبه (۱۷ تیر) برای شمال غرب و نوار ساحلی شمال کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود. طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. همچنین طی ۲۴ ساعت‌آینده دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و روز یکشنبه (۱۶ تیر) مجدداً کاهش دما پیش بینی می‌شود. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و از پنجشنبه تا روز شنبه (۱۳ تا ۱۵ تیر) شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران در روز جمعه (۱۴ تیر) در روز و شب صاف، گاهی وزش باد در اواخر وقت، افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۶ درجعه سانتی‌گراد، در روز شنبه (۱۵ تیر) آسمانی صاف تا کمی ابری با وزش باد گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد، برای روز یکشنبه (۱۶ تیر) آسمانی صاف تا کمی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۱۷ تیر) آسمانی صاف گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com