پلیس: از سفر کشف حجاب کنندگان جلوگیری می‌شود
رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: موضوع ما کشف حجاب است و بدحجابی نیست. ما قصد اذیت کردن مردم را نداریم و با کاشفان حجاب برخورد جدی می‌کنیم

سردار حسن مهری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر جزئیات برخورد با مسافران بدحجاب در فرودگاه‌های کشور گفت: حجاب جزو قوانین کشورمان است و در جمهوری اسلامی ایران همه باید قوانین را رعایت کنند و با کشف حجاب در فرودگاه‌ها به صورت قاطع برخورد می‌کنیم.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا مجوز برخورد با بدحجابان پس از عبور از مرز هوایی کشور را هم دارید، گفت: در این باره اظهار نظری نکرده‌ایم و قصد پلیس هم اذیت کردن مردم نیست اما با کشف حجاب برخورد قاطعانه داریم و مراجع قضایی هم در این باره از ما حمایت می‌کنند و درخواست مراجع قضایی هم برخورد با کشف حجاب است.

وی درباره جلوگیری از انجام سفر بدحجابان گفت: اگر فردی پس از تذکر مبنی بر کشف حجاب خود باز هم از قوانین پیروی نکند، برای آن فرد پرونده قضایی تشکیل می‌شود و با تشکیل پرونده قضایی احتمال اینکه از پرواز جا بماند وجود دارد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: موضوع ما کشف حجاب است و بدحجازی نیست. ما قصد اذیت کردن مردم را نداریم و با کاشفان حجاب برخورد جدی می‌کنیم.

سردار مهری همچنین با اشاره به قوانین و مقررات کشور عربستان برای انجام سفرهای حج گفت: به حجاج متذکر شده‌ایم که حمل مواد مخدر به هر میزانی حتی کمتر از یک گرم هم ممنوع است و لیست داروهای ممنوعه را هم اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: 10 قلم داروی ممنوعه اعلام شده است که از حجاج درخواست داریم به طور جدی از حمل این داروها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: قطعا در صورت همراه بودن مواد ممنوعه، از کشور عربستان اخراج می‌شوند و مجازات سنگینی هم در انتظار آنها خواهد بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir