الله‌ کرم: علاقه‌ زنان به استادیوم، خلاف قانون است
انصاف نیوز با حسین الله کرم؛ دبیر شورای هماهنگی حزب الله درباره ورود زنان به ورزشگاه و فراخوان برای تجمع علیه این رویداد ورزشی - اجتماعی گفتگو کرده است

نظر الله‌ کرم درمورد علاقه‌ زنان به استادیوم

فراخوانی برای تجمع علیه حضور زنان در استادیوم ها رسانه ای شد که به دعوت از “امت حزب الله” پرداخته است. آیا شورای هماهنگی حزب الله در جریان این فراخوان بوده است؟ مرجع صدور این دعوتنامه کجاست؟

همانطور که در زیرنویس اطلاعیه آمده است، دعوت از سوی ستاد مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر است. شورای هماهنگی حزب الله نیز در جریان این دعوت بوده است. گروه‌های متعددی از خواهران و برادران آمر به معروف و ناهیان از منکر مرجع صدور اطلاعیه‌اند.

الله‌کرم: علاقه‌ی زنان به استادیوم، خلاف قانون است

تجمع های اینچنینی آیا تاثیری در مطالبه ی مردمی که علاقمند به حضور در استادیوم هستند دارد؟

این تجمعات درچارچوب انجام تکلیف دینی است زیرا در آیه ۱۰۴ سوره‌ی عمران دستور است که جمعی از مسلمانان باید دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند. بر همین اساس وقتی این جمع از مسلمانان دو وظیفه‌ی فوق را انجام دهند وجوب آن ازدیگران برداشته می‌شود لذا وجود آمر به معروف و ناهی از منکر یک ضرورت است. البته تاثیر آن در همان گفتن نهفته است، دیگران نیز آنرا می‌پذیرند. از این‌رو به نظر می‌رسد علاقه‌ی کنونی بانوان برای حضور در استادیوم فوتبال مردان بیشتر سیاسی باشد.

موضع شخص شما در مورد حضور زنان در استادیوم‌ها چیست؟

موضع اینجانب علاوه بر پاسخ فوق، اشکال قانونی ورود زنان به ورزشگاه مردان و بالعکس است که دربند ۲۴ قانون سازمان ملی جوانان هم هست که در حال حاضر، زیرمجموعه‌ی وزارت ورزش و جوانان است.

فکر می‌کنید آنها که موافقند، حزب اللهی یا مذهبی نیستند؟

طبق آیه ۱۰۴سوره آل عمران، همان جمعی که امر به معروف کرده و نهی از منکر کرده‌اند رستگارند. رستگار نیز صفت حزب اللهی‌هاست. البته این صفت برای پیروان حضرت علی (ع) هم آمده است که شامل حال عمده‌ی ایرانیان می‌شود؛ از این‌رو واژه‌ی رستگار برای حزب اللهی‌ها نوعاً، برجستگی و امتیاز بیشتری می‌آورد.

آیا این دست از تجمعات قانونی هستند؟

باید قانونی به گونه‌ای وضع شودکه نیاز به صدور مجوز برای تجمع امر به معروف و نهی از منکر، مانع انجام این دو فریضه نشود.

آیا شورای هماهنگی حزب الله خود را ملزم به گرفتن مجوز پیش از تجمعات می‌داند؟

از آنجا که دولت‌ها حاضر به صدور مجوز تجمع برای امر به معروف و نهی از منکر نیستند و تلاش دارند آن‌را سیاسی جلوه دهند، شورای هماهنگی به سوی برگزاری جلسات انجام این دو فریضه با مسوولان را در دستور کار خود قرار داده است تا نیازی به مجوز نداشته باشد؛ اتفاقا آخرین مورد، جلسه با وزیر ورزش و جوانان درباره‌ی ورود زنان به ورزشگاه مردان بوده است.