هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت صبحگاه و شامگاه امروز (۱۶ مهرماه) برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.


پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه شنبه (۱۶ مهر) در برخی مناطق پایتخت شاهد برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود که عمدتاً ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی است.

به‌تدریج با رشد ناپایداری همراه با افزایش نسبی سرعت باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و شاهد بهبود کیفیت هوا در بعدازظهر امروز (۱۶ مهر) خواهیم بود. با این حال همزمان با اوج ترافیک شبانگاهی، غلظت ذرات معلق مجدداً افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق پایتخت برقرار شود.

تداوم شرایط جوی نسبتاً آرام تا صبح فردا (۱۷ مهر) سبب می‌شود با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا کند و شرایط نامطلوب در مناطق پرتردد برقرار شود. با افزایش ناگهانی سرعت باد در ظهر چهارشنبه از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. اگرچه با توجه به وزش باد از سمت غرب شهرتهران، احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

در اواخر وقت چهارشنبه (۱۷ مهر) نیز به دلیل افزایش حجم ترافیک در برخی مناطق پرتردد، تجمع ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا دوراز انتظار نخواهد بود هرچند با توجه به شرایط مساعد جوی نسبت به روز قبل، از غلظت آلاینده‌ها تا حدودی کاسته خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۷۹ و هوا در شرایط سالم است.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع : isna.ir