آغاز بارش باران در تهران از امشب
مدیر کل پیش‌ بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (۴ دی ماه)، گفت: آسمان تهران امشب بارانی می‌شود

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (۴ دی ماه)

صادق ضیائیان اظهارکرد: امروز (۴ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تشدید آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را به دنبال دارد همچنین به سبب وزش باد جنوبی در سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که از بعد از ظهر امروز (۴ دی ماه) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، گفت:در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: فردا (۵ دی) فعالیت این سامانه گسترده‌تر می‌شود علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های شمال خوزستان، شمال چهار محال و بختیاری، همدان، لرستان، زنجان و دامنه‌های جنوبی البرز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و در استان‌های قزوین، البرز، تهران را نیز در برمی‌گیرد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در مناطق جنوبی کشور بارش همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این روز شدت بارش در غرب آذربایجان غربی، غرب لرستان، کرمانشاه و جنوب کردستان است، گفت: روز جمعه (۶ دی) با تداوم فعالیت سامانه در این مناطق در استان‌های قم، مرکزی، غرب اصفهان ومناطقی از جنوب غرب کشور نیز بارش پراکنده گاهی با وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش در این روز نیز در شرق لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز شنبه (۷ دی) در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در غرب خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش با شدت بیشتر و گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز شنبه (۷ دی) با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل شمالی کشور بارش خفیف باران و کاهش نسبی دما در این مناطق رخ می‌دهد، گفت: طی روز یکشنبه (۸ دی) فعالیت سامانه بارشی بیشتر به نیمه شرقی کشور معطوف می‌شود و در برخی مناطق مرکز ، شرق و شمال شرق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ دی) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و بارش باران همراه با وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۶ دی) نیز نیمه ابری و در بعضی ساعات بارش پراکنده همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir