نیاز فوری سیل‌ زدگان به مواد غذایی و وسایل گرمایشی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سیل زدگان ۱۴ شهرستان این استان نیاز مبرم و فوری به مواد غذایی و وسایل گرمایشی دارند

نیاز فوری سیل‌ زدگان سیستان و بلوچستان به مواد غذایی و وسایل گرمایشی

رسول راشکی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار اشت: سیل زدگان ۱۴ شهرستان استان سیستان و بلوچستان نیاز مبرم و فوری به مواد غذایی و وسایل گرمایشی دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اقلام غذایی نظیر انواع کنسرو جات، خرما، برنج، روغن و اقلام زیستی نظیر پتو و موکت و اقلام گرمایشی مانند چراغ آترا را از مهمترین نیازهای سیل زدگان استان عنوان کرد.

وی گفت: هموطنان گرامی می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان و کمک نقدی خود را از طریق شماره گیری #۵۴*۱۱۲* و شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی (ع) بنام کمک‌های خیری جمعیت هلال احمر استان واریز کنند.

راشکی با اشاره به اینکه به سه هزار و ۴۲۸ آسیب دیده سیل در قالب ۷۶۷ خانوار از ۲۱ تا ۲۳ دی در این استان توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده است، ادامه داد: ۹۸ روستای سیستان و بلوچستان در این مدت دچار سیلاب و آبگرفتگی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: طی این مدت یک هزار و ۱۴۴ نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر استان در ۲۵۲ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند.

وی گفت: توزیع ۵۰۹ تخته موکت، ی هزار و ۵۸ تخته پتو و ۲ هزار و ۹۶۱ کیلوگرم نایلون، بیش‌از هزار و ۱۰۰ قوطی کنسرو و ۱۳۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان این استان بوده است.

راشکی گفت: عمق بحران به اندازه‌ای است که علاوه بر مسدود شدن مسیرها، بسیاری از منازل مسکونی دچار آسیب جدی شدند و همچنان راه ارتباطی بسیاری از روستاها قطع است و امدادرسانی به آنها با قایق و بالگرد در حال انجام است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com