جزئیات رزروی شدن طرح ترافیک در تهران
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی درباره رزروی شدن طرح ترافیک در پایتخت ارائه کرد

توضیحات عمار سعدیانفر در مورد رزروی شدن طرح ترافیک در تهران

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران  درباره رزروی شدن طرح ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرایی کردن طرح ترافیک سال ۱۳۹۹در حال انجام است و اقداماتی در این زمینه خواهیم داشت.

وی افزود: رزروی شدن طرح ترافیک به صورتی بوده که شهروندان می‌توانند از چهارشنبه هر هفته برای هفته بعد طرح ترافیک رزرو کنند و تا 6 صبح هر روز امکان حذف و کنسلی آن وجود دارد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر شهروندان به هر علتی طرح ترافیک خود را رزرو نکنند و وارد طرح شوند تا ساعت 24 همان روز فرصت دارند رزرو لازم را انجام دهند البته به شرطی که سقف رزرو‌ها در آن روز پر نشده باشد.همچنین باید توجه داشت اگر به سقف رزرو در روز رسیده باشیم بیشترین رقم ورود به محدوده طرح ترافیک از شهروندانی که ورود به طرح ترافیک (بدون رزرو) انجام داده باشند اخذ می‌شود. پس بهترین شرایط، رزرو قبلی طرح ترافیک قبل از ورود به طرح ترافیک خواهد بود.

سعیدیان‌فر بیان داشت: رزروی شدن طرح ترافیک قبلاً به صورت عملیاتی و پایلوت در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ انجام شده است و موضوع رزرو در سال ۱۳۹۹ سیاست جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک شهر تهران امکان رزرو 40 هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال 99 وجود خواهد داشت و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من در این زمینه اقدام کنند همچنین اپلیکیشن تهران من تا پایان سال ۱۳۹۸ رونمایی و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران در مورد بیشترین و کمترین نرخ طرح ترافیک در پایتخت گفت:‌در صورتی که شهروندان معاینه فنی برتر برای خودروهایشان داشته باشند کمترین مبلغ برابر با 16 هزار و 464 تومان از آنها بابت ورود به طرح ترافیک اخذ می‌شود و بیشترین میزان نرخ طرح ترافیک در صورتی که شهروندان فاقد معاینه فنی برتر باشند 54 هزار و 400 تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان دارای معاینه فنی برتر برای خودروها 30 درصد تخفیف نسبت به رقم پایه طرح ترافیک خواهند داشت که این میزان تخفیف نسبت به سال 98 حدود 5 درصد بیشتر شده و به عبارتی تعرفه تردد در طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی برتر 13.5د رصد و برای کسانی که معاینه فنی عادی دارند 21 درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com