جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌ شود
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه به تدریج سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا مناطق شمال غرب و سپس دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام را در بر می‌گیرد، فعالیت این سامانه به شکل برف و باران خواهد بود

ورود سامانه بارشی به کشور  از جمعه

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و روند افزایش نسبی دما را داریم، همچنین در شمال شرق کشور بارش های پراکنده رخ می‌دهد. در دامنه های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان وزش باد داریم که در تهران گاهی مواقع وزش باد شدید خواهد بود.

وی اظهار داشت: فردا و اوایل وقت روز جمعه در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید پیش بینی شده و افزایش دمای حدود 5 تا 7 درجه در این مناطق رخ می‌دهد، بعدازظهر فردا در نوار غربی کشور بارش‌های خفیفی رخ می‌دهد که همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه که به تدریج سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود، ابتدا مناطق شمال غرب و سپس دامنه های زاگرس در استان های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام را در بر می‌گیرد و روز شنبه علاوه بر نوار غربی در مناطقی مانند شمال بوشهر، فارس و غرب اصفهان ادامه بارش ها را خواهیم داشت.

رفیعی افزود: روز شنبه در دامنه های جنوبی البرز در استان هایی مانند قزوین، البرز، تهران و شمال شرق کشور انتظار بارش داریم که همراه وزش باد شدید خواهد بود. از بعدازظهر شنبه در سواحل دریای خزر نیز بارش ها آغاز می‌شود و بیشترین بارش‌ها روز شنبه مربوط به مناطقی مانند جنوب آذربایجان غربی، غرب استان کردستان، شمال استان کرمانشاه، جنوب لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی اظهارداشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل شمالی بارش خواهیم داشت که کاهش نسبی دما حدود 7 تا 9 درجه در این مناطق رخ می‌دهد، نوار شرقی کشور نیز بارش خواهد داشت که با وزش باد همراه است. سه شنبه در سواحل شمالی و نوار شرقی کشور این سامانه فعال خواهد بود و کاهش دما در این مناطق رخ می دهد و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران وزش باد خواهیم داشت که گاهی شدید خواهد شد که موجب پاک شدن هوا می شود، کمینه دمای امروز صبح تهران 4 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به 12 درجه بالای صفر می رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای 8 درجه زیر صفر و بندرعبارس 23 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir