پلیس: مانکن‌ های نامتعارف جمع‌ آوری می‌ شوند
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از اجرای طرح ساماندهی صنوف پوشاک در پایتخت خبر داد

جمع آوری مانکن های متعارف

سرهنگ نادر مرادی درباره اجرای این طرح گفت: باهدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و برخورد با ترویج کنندگان فرهنگ و پوشش‌های غربی و ضد ایرانی، معاونت اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ طرح ساماندهی صنوف پوشاک را در سطح پایتخت آغاز کرده است که این طرح از هفته آینده در سطح پایتخت اغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی به فروشندگان پوشاک که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به فروش پوشاکو البسه می‌کنند هم اشاره کرد و گفت: با این افراد نیز در صورت عدم رعایت قوانین و ادامه نمایش ویترین عرضه پوشاک بر خلاف شئون اسلامی برخورد خواهد شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه تذکر و اطلاع رسانی های لازم به متصدیان واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک در خصوص رعایت ضوابط و مقرارت صنفی انجام شده است، گفت: : این طرح با همکاری اتحادیه صنف پوشاک اجرا خواهد شد و پیش از آن جلسات مستمری با حضور کارگروه مد و لباس و نمایندگان ارگان ها و سازمان های مربوط برگزار شده است.

مرادی در مورد مانکن‌های واحدهای صنفی تیز گفت: برخی از مانکن هایی که در ویترین واحدهای صنفی پوشاک قرار دارند به نوعی ترویج مدگرایی و اشاعه فرهنگ بی بند و باری است که موجب تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواهد شد.

به گفته وی ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در بازدیدهای مستمر از صنوف ، مانکن های غیر متعارف را جمع آوری خواهند کرد و با دستور قضائی واحد های صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir