کاهش ۱۵ درجه‌ ای دما در بیشتر نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا یکشنبه ۱۹ بهمن ماه تا سه شنبه ۲۲ بهمن ماه هوا در بیشتر مناطق کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه سردتر می‌شود بنابراین هموطنان مراقب یخ‌زدگی، مه‌آلودگی و لغزندگی جاده‌ها باشند

کاهش ۱۵ درجه‌ ای دما از یکشنبه تا سه شنبه

فریبا گودرزی افزود: سامانه بارشی دیروز جمعه وارد کشور شد و امروز شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی برف و باران خواهد داشت، اواسط روز این بارش ها به سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی را در بر می گیرد.

وی اظهار داشت: فردا بارش برف و باران بر روی نوار شمالی ادامه دارد، در برخی نقاط جنوب کشور نیز بارش باران گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود، شمال غرب، غرب و شمال شرق نیز بارش پراکنده برف و باران دارند که موجب یخیندان، لغزندگی، مه آلودگی جاده ها و کاهش دید می شود.

وی ادامه داد: دوشنبه بارش ها در این مناطق ادامه دارد و سه شنبه علاوه بر این مناطق بارش ها به مرکز کشور نیز می رسد، چهارشنبه فقط نوار شرقی بارش دارد و سپس سیستم از کشور خارج می شود.

گودرزی اظهار داشت: از یکشنبه تا سه شنبه در بیشتر مناطق کشور هوا بین ۸ تا ۱۵ درجه سردتر می شود، از امروز تا سه شنبه بیشتر مناطق کشور در برخی ساعات وزش باد های شدید دارند.

به گفته وی یکشنبه و دوشنبه دریای خزر و توفانی و مواج است و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران به تدریج افزایش ابر گاهی رگبار باران خواهد داشت، بعدازظهر وزش باد شدید خواهد داشت، کمینه دمای امروز صبح تهران ۷ درجه بالای صفر شد و بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۹ درجه بالای صفر می شود، در تهران بارش ها تا سه شنبه با شدت و ضعف ادامه دارد و هوا نیز سردتر می شود.

گودرزی گفت: بجنورد با دمای صفر درجه و رشت ۲۹ بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir