حداکثر سرعت مجاز در آزادراه تهران - شمال
سرهنگ رحمانی در پاسخ به این سوال که چه سرعتی برای تردد در این محور در نظر گرفته شده است گفت: براساس بررسی های انجام گرفته و همچنین شرایط محور سرعت 80 کیلومتر بر ساعت به عنوان حداکثر سرعت این محور در نظر گرفته شده است

 سرعت مجاز در آزادراه تهران - شمال چقدر است؟

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به این مطلب که حداکثر سرعت برای آزادراه تهران شمال 80 کیلومتر در نظر گرفته شده است گفت: تا اول اسفند هر روز از ساعت 12 تا 14 امکان تردد از فاز نخست آزادراه فراهم خواهد بود.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا، درخصوص افتتاح پروژه آزادراه تهران شمال گفت: همانطور که از پیش به اطلاع شهروندان رسانده بودیم قرار بود این محور از ساعت 12 لغایت 14 به صورت آزمایشی افتتاح شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ساعت 12 این محور به زیر بار ترافیکی رفته و در ساعت 14 هم از شبکه حمل و نقل خارج شده و اجازه ورود خودروها به آن داده نشد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت مأموران پلیس راه در کل مسیر حاضر بوده و هیچ اتفاق خاص ترافیکی نظیر تصادف یا راهبندان هم رخ نداد.

سرهنگ رحمانی در پاسخ به این سوال که چه سرعتی برای تردد در این محور در نظر گرفته شده است گفت: براساس بررسی های انجام گرفته و همچنین شرایط محور سرعت 80 کیلومتر بر ساعت به عنوان حداکثر سرعت این محور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه فعالیت این بخش از آزادراه گفت: فعلا تا اول اسفند امسال قرار است روزها از ساعت 12 تا 14 محور برای تردد خودروها باز باشد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا ادامه داد: اگر در این مدت تا ابتدای اسفند ماه مشکلی پیش نیاید و مدت آزمایشی به صورت ایمن و بدون مشکل طی بشود از اول اسفند تدبیر دیگری درباره زمان استفاده از آزادراه اتخاذ خواهد شد.

سرهنگ رحمانی در پاسخ به این سوال که چرا این زمان از روز برای تردد انتخاب شده است گفت: در این زمان از روز گرمای هوا بیشتر بوده و برای رانندگی زمان مناسب تری خواهد بود.

وی افزود: در این زمانی که امروز این محور بازگشایی شد استقبال خوبی صورت گرفت هم به دللی کاهش مدت سفرو هم به دلیل تازه بودن مسیر.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com