۲ مورد مثبت کرونا در مشهد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برنامه تلویزیونی اشاره سیمای خراسان‌ رضوی با موضوع کرونا اظهارداشت: در مشهد دو مورد مثبت کرونا ثبت شده است. موارد مثبت کرونا با قم در ارتباط بوده‌اند. با بحران روبه رو هستیم و هر کس بگوید مشکلی وجود ندارد دروغ گفته است

دو مورد مثبت اعلام شده ویروس کرونا در مشهد

سید محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در رابطه با وضعیت ویروس کرونا در مشهد و دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه آن اظهارداشت: از ۳۰ بهمن تا دیشب ۲۱۶ نفر با اعلام تنفسی بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ نفر بستری و باقی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: از دو مورد مثبت اعلام شده ویروس کرونا در مشهد یک نفر خودش به قم سفر کرده است و دیگری همسرش به قم سفر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از مردم خواهشمندیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند. اگر در نانوایی‌ها اصول بهداشتی رعایت نمی‌شود مردم گزارش دهند.

وضعیت ما به نسبت شهرستان‌های دیگر بهتر است

وی افزود: وضعیت ما به نسبت شهرستان‌های دیگر بهتر است. ما قبل از اعلام وجود ویروس کرونا در کشور تصور می‌کردیم آلودگی وجود ندارد و تمام تمرکز ما بر مرزها بود در این ارتباط در مرزهای تدابیری اندیشه شد.

بحرینی تاکید کرد: با این وجود در ۳۰ بهمن که اعلام شد دو نفر فوتی در قم داشتیم برنامه‌های ما عوض شد و وارد فاز جدیدی شدیم.

وی افزود: ما با بحران روبه رو هستیم هرکسی عنوان کند مشکل نداریم دروغ گفته است. آن چیزی که بدن را در مجاورت کرونا قرار میدهد استرس است و ترس عمومی جامعه.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با وجود اینکه ویروس کرونا در کودکان کم خطر است اما کودکان می‌توانند ناقل باشند. برای هر صنف پروتکل خاصی در نظر گرفته شده است.

بحرینی خاطرنشان کرد: در شهر مشهد 2 مورد مثبت کرونا ثبت شد که هر دوی این بزرگوران با قم در ارتباط بودند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: shahraranews.ir