تعطیلی حرم حضرت معصومه تا پایان فروردین
استاندار قم گفت: مراکز زیارتی و اماکن متبرکه به‌ویژه آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا پایان فروردین تعطیل هستند

‌بیانیه تولیت‌های آستان قدس، حرم حضرت معصومه (س) و ‌عبدالعظیم حسنی (ع) درباره بستن درب‌ حرم‌های مطهر‌

بهرام سرمست در جمع خبرنگاران، با بیان مهم‌ترین مسائل و مباحث مطرح‌شده در جلسه ویدئو کنفرانسی امروز خود با رئیس‌جمهور اظهار داشت: سیاست کلی همچنان اصل بر خانه ماندن بوده و مصوبات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قوت خود باقی است.

استاندار قم با بیان اینکه همه این تدابیر به‌صورت پلکانی در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: اصل بر فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، همچنین یک سری کسبه که باید فعالیت می‌کردند کماکان با رعایت مسائل بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: برخی مراکز مثل رستوران‌ها نیز که مرکز تجمع محسوب می‌شوند همچنان تا پایان فروردین تعطیل هستند، همچنین یک سری اصناف و فعالیت‌ها که کم ریسک بوده و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، مقررشد این اصناف مشخص‌ شده و فعالیت خود را شروع کنند.

سرمست عدم تجمع را یک اصل مهم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برشمرد و تأکید کرد: یک سری از اصناف و فعالیت‌ها که می‌توانند به‌صورت الکترونیکی و به‌وسیله پیک محصولات خود را به دست مردم برسانند انجام این کار را در دستور کار قرار داده و در خدمت مردم باشند.

استاندار قم در خصوص فعالیت ادارات گفت: تا بیستم فروردین تأییدشده بود که ادارات حداکثر با یک‌سوم نیرو به کار و فعالیت بپردازند و از روز بیست و سوم فروردین نیز کارمندان، با دوسوم نیرو در محل کار خود حاضر شوند و یک‌سوم نیرو نیز از مرخصی که استحقاقی محسوب نمی‌شوند، استفاده کنند.

وی پیرامون فعالیت مراکز آموزشی، دانشگاهی و حوزوی نیز عنوان کرد: مصوب شد مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین فعالیت حضوری نداشته و تعطیل باشند و در زمینه فعالیت این مراکز بعدازاین مدت، مجدد تصمیم‌گیری شود.

سرمست در مورد فعالیت مراکز زیارتی و اماکن متبرکه به‌ویژه آستان‌های مقدس حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این‌چنین اماکن متبرکه‌ای تا پایان فروردین تعطیل خواهند بود و برای بازگشایی آن‌ها بعدازاین مدت تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار قم مطرح کرد: تمامی خودروها، کامیون‌ها، قطار و همه وسایلی که حمل‌ونقل بار و کالا انجام می‌دهند همچنان فعال بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل بین‌شهری طبق شرایط قبلی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کنترل مبادی ورودی شهر تا پایان فروردین ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: امیدوارم همشهریان همان‌گونه که در روز سیزدهم فروردین رعایت کرده و در خانه ماندند همچنان رعایت قرنطینه خانگی را داشته باشند و این کار را تا پایان فروردین ادامه دهند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com