کرونا در چه صورت دوباره خطرناک می‌ شود؟
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، معتقد است که تا قبل از فرا رسیدن فصل پاییز و شیوع آنفلوانزا، باید تکلیف بیماری کووید ۱۹ مشخص شود

تعیین و تکلیف بیماری کویید 19 تا قبل از پاییز

محمدرضا ظفرقندی، با اشاره به مباحثی که این روزها پیرامون تداخل بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی مطرح است، گفت: آنچه مسلم است، برای اینکه بتوانیم در فصل پاییز نسبت به کنترل همزمان بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی موفق باشیم، باید تا قبل از فرا رسیدن پاییز، تکلیف کووید ۱۹ مشخص شود.

وی با اشاره به ابراز نگرانی اساتید رشته‌های عفونی و اپیدمیولوژی نسبت به تداخل این دو بیماری در فصل پاییز، افزود: به نظر می‌رسد باید از هم اکنون که موج شدید کووید ۱۹ فروکش کرده و در حالت تعادل نسبی بیماری قرار داریم، به فکر پاییز و آنفلوانزای H۱N۱ باشیم.

ظفرقندی ادامه داد: اگر نتوانیم بیماری کووید ۱۹ را تا قبل از فصل پاییز به سرانجام خوبی برسانیم، شاید با موج جدیدی از این بیماری در فصل پاییز مواجه شویم و آن موقع بیماری آنفلوانزا را هم داریم که می‌تواند کار ما را سخت‌تر کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، موضوع «فاصله گذاری اجتماعی» را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر می‌خواهیم در فصل پاییز از خطرات همزمان دو بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزای H۱N۱ مصون بمانیم، باید فاصله گذاری اجتماعی را همچنان جدی بگیریم و اجازه ندهیم ویروس کرونا دوباره شدت بگیرد.

ظفرقندی با اعلام اینکه در حال حاضر شرایط بیمارستان‌ها به لحاظ تجهیزات خیلی بهتر از روزهای اول شیوع کرونا است، افزود: تداخل همزمان کووید ۱۹ و آنفلوانزا، می‌تواند مشکل جدی برای نظام سلامت کشور ایجاد کند. بنابراین، لازم است که پروتکل‌های بهداشتی کووید ۱۹ همچنان با شدت و قدرت بیشتر دنبال شود تا موج جدیدی از این بیماری که شدت اسفند سال گذشته را داشته باشد، حادث نشود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com