درخواست لغو بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ ها
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار توقف برپایی هرگونه تجمعات و بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط فعلی کشور شد و گفت: در صورتی که این تجمع‌ها و بازگشایی ها اجرا شود شاهد شیوع نگران‌ کننده کرونا در فصل پاییز خواهیم بود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار لغو بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ ها شد

دکتر رضا ملک زاده اظهار داشت: با شیوع مجدد آنفلوانزا در فصل پاییز شاهد افزایش بیشتر بیماری کرونا خواهیم بود و با برگزاری تجمعات و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، این روند سرعت بیشتری گرفته و بیماری شیوع بسیار نگران کننده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه ها باید به صورت مجازی بازگشایی شوند و از حضور فیزیکی دانش آموزان و دانشجویان به شدت خودداری شود.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا برپایی تجمعات در فضای باز هم می تواند عامل انتشار بیماری کرونا شود، گفت: هرچند سرعت انتشار ویروس در تجمعات فضای بسته بسیار بیشتر است اما تجمعات حتی در فضای باز هم سبب انتشار بیشتر بیماری می شود.

ملک زاده ادامه داد: نگرانی اصلی ما برگزاری تجمعات عزاداری در ماه محرم و بعد از آن بازگشایی مدارس و دانشگاه ها است، مجموعه این موارد می تواند بحران جدی درمورد شیوع کرونا در کشور ایجاد کند.

عزاداری ها در فضای مجازی یا به صورت خانگی برگزار شود

وی به مردم توصیه کرد عزاداری را از طریق فضای مجازی یا به صورت خانگی برگزار و از برپایی تجمعات عزاداری در فضاهای بسته یا حتی باز خودداری کنند که این کار می تواند سبب انتشار بیشتر بیماری کرونا شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین از مردم خواست در ایام محرم به عزاداری خانگی توجه بیشتری کنند و در تجمعی حضور پیدا نکنند، مخلصین امام حسین (ع) با حضور در تجمعات عزاداری در فضاهای بسته یا باز هم خودشان و هم خانواده خود را در خطر بیماری قرار می دهند.

وی در مورد پخش نذورات هم توصیه کرد که نذورات در ماه محرم به صورتی توزیع شود تا زمینه ازدحام و تجمع مردم‌ به هیچ وجه فراهم نشود و یکی از راهکارها در این زمینه، توزیع نذورات بین مستمندان است.

ملک زاده ادامه داد: معضل بزرگ کشور شیوع بیماری کرونا در فصول پاییز و زمستان است که باید برنامه ریزی های لازم برای مدیریت آن انجام شود تا از این فصول با کمترین آسیب و عوارض عبور کنیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir